• Anonym (lärare)

förskollärare/lärare vad har ni för lön?

Jag är lärare. Arbetar just nu på en förskola med små barn (1-2år)
    Har blivit erbjuden en tjänst i Göteborg på en 1-5avd. Står nu i valet och kvalet inför tjänsten.
    För familjelivet hade det varit bekvämt för förskolan ligger på gångavstång från vårt hem.
    Våra barn är i skolåldern så jag kommer inte möta deras vänners föräldrar på jobbet. Men i den kommun där jag arbetar nu ligger lönerna högre än i Göteborg så löneökningen i samband med bytet av tjänst är minimalt.
    Därför undrar jag...

Vad tjänar du?
    I vilken kommun arbetar du?
    Vilken ålder/årskurs har du?
    Hur länge har du arbetat?

• Svar på tråden förskollärare/lärare vad har ni för lön?
  • Anonym

Jag är utbildad lärare mot de yngre åldrarna, arbetar nu i en förskoleklass. Det är endast ett vikariat och jag har endast hunnit jobba 2 år efter examen. Lön innan skatt: 24500. Stockholms kommun.

• Decembra

Värmland, mindre kommun. Jobbar på gymnasiet, första jobbet efter examen. Fick ingångslön 22 000:-.

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • Anonym

Jag ar utb. larare. Anstalld som FSk och har 24 700 sek.
    Jobbar i Lerums kommun och har gjort sa i nagra ar.

• Anonym

Jag har 23 000. Har jobbat i 10 år i år. Jobbar i Borås år 4-6. Oerhört kasst betalt får man som lärare!

• Anonym

Jobbar i göteborg, förskollärare sen 2007 men barnskötare innan. Har en lön på ca 26000.

• Anonym (lärare)

Tack för alla era svar

Anonym skrev 2011-02-01 20:22:18 följande:
    Jobbar i göteborg, förskollärare sen 2007 men barnskötare innan. Har en lön på ca 26000.
    I vilken stadsdel arbetar du? Hur många år jobbade du som bsk?
  • Anonym
    Anonym (lärare) skrev 2011-02-01 20:24:24 följande:
    Tack för alla era svarI vilken stadsdel arbetar du? Hur många år jobbade du som bsk?
    Östra göteborg och som bsk ca 12 år innan jag blev förskollärare.
  • Anonym (Sthlm)

Jag tog lärarexamen januari 2008 och började då jobba på förskola. Jobbade där 1 år, sedan var jag föräldraledig. Nu jobbar jag i en förskoleklass sedan augusti på en skola i Stockholms innerstad (vikariat).
    Tjänar nu 25 500 kr.

• Anonym (lärare)
    Anonym skrev 2011-02-01 20:26:53 följande:
    Östra göteborg och som bsk ca 12 år innan jag blev förskollärare.
    Tack
    Tjänsten jag fått ligger i ett "lätt" område, ej öster. Hon erbjöd mig 24 000 vilket är en höjning på 200:-
    Jag har arbetat som bsk. 2-3år gick på fl 2001 (sent hösten) var hemma med två barn, läste till fsk.lärare färdig jan-08 har arbetat sedan dess. Känner mig INTE nöjd med det hon sa. Vill gärna ha jobbet, vet inte hur jag ska gå vidare.
    Tips?
  • Anonym

Har inga tips tyvärr, ska själv byta snart och kunde inte med att be om höjning alls.

Svar på tråden förskollärare/lärare vad har ni för lön?