• Shiro

Vad laga/baka med en massa ägg?

Var på coop och handla... lång historia kort; planerade 6 ägg på köpeslistan blev 20 ägg. Tungan ute

Hade tänkt göra pannkakor och ev muffins.
    Har ingen vettig sufflé-form, annars hade jag försökt mig på de, och maränger är jag inte så mycket för.

Men vad finns det mer för kul/gott som man kan göra där det går åt en massa ägg? 

• Svar på tråden Vad laga/baka med en massa ägg?
  • Nånting

Det är ju inte så att du måste skynda att använda dom för ägg håller länge. Men annars går det ju ett par ägg i de flesta mjuka kakor. Omelett är gott till lunch. Hemmagjord lemoncurd är smasken. Fryst cheesecake är gott, men det är ju en massa andra ingredienser också. Så vad har du mer i skåpen du vill använda upp?

• Cia o krabaten

Pasta gratäng
    paj
    ja, allt med äggstanning är ju bra

pannkakor kan du ju göra och frysa också. 

• Shiro
    Nånting skrev 2011-02-01 21:07:37 följande:

Det är ju inte så att du måste skynda att använda dom för ägg håller länge. Men annars går det ju ett par ägg i de flesta mjuka kakor. Omelett är gott till lunch. Hemmagjord lemoncurd är smasken. Fryst cheesecake är gott, men det är ju en massa andra ingredienser också. Så vad har du mer i skåpen du vill använda upp?

Ooooh Lemoncurd har varit kul att pröva på Tungan ute
    CHARLATAN skrev 2011-02-01 21:09:43 följande:
    Cupcakes med Swiss meringue buttercream frosting. Den frostingen slukar många ägg: www.marthastewart.com/recipe/swiss-meringue-b...
    hahaha ja där gick en hel del ägg till den frostingen! ^^
    Cia o krabaten skrev 2011-02-01 21:11:08 följande:
    Pasta gratäng
    paj
    ja, allt med äggstanning är ju bra

pannkakor kan du ju göra och frysa också. 
    Ja men just de, en massa pajer kan man ju göra Flört
  • Lunamamma

Kokt ägg med kaviar är ju det godaste pålägget dom finns, det kan jag äta varje dag :)

• Shiro
    Lunamamma skrev 2011-02-01 21:26:48 följande:
    Kokt ägg med kaviar är ju det godaste pålägget dom finns, det kan jag äta varje dag :)
    Det hade jag tänkt fixa till frukost imorgon! ;D
  • Pimpinellan

Raggmunkskaka. Det godaste jag vet tror jag! Glad Philadelphiatårta. "Min" sockerkaka kräver tre ägg.

• Borttagen användare

om du gör pasta carbonare för många personer då går det ju åt 2-4 ägg kanske.

• Shiro
    Pimpinellan skrev 2011-02-02 15:36:27 följande:
    Raggmunkskaka. Det godaste jag vet tror jag! Glad Philadelphiatårta. "Min" sockerkaka kräver tre ägg.
    Philadelphiatårta? Tell me more Tungan ute
  • danosani

Silviakaka Lite sugen man blev nu. Haha

Nike Mathilda 080926 - Lillebror BF 110416
  • Shiro

Idag blev det kokt ägg till frukost, sen gjorde jag morotsmuffins. Mums!

Imorgon tänker jag göra en hel hög med pannkakor och spara hälften till övermorgon och då fylla dem med köttfärssås, på med en massa ost och sedan ugnsgratinera. Tungan ute 

Lite sugen på att testa en del av de saker ni har tipsat om med, får se vad jag känner mig sugen på Glad 

• Pimpinellan
    Shiro skrev 2011-02-02 17:28:40 följande:
    Philadelphiatårta? Tell me more Tungan ute
    Ett varv vispad äggvita,ett varv Philadelphiaost,ett varv vispad grädde-i stort sett. I botten smulade Digestivekex,in i frysen minst fem timmar,lägg skivad kivi ovanpå. Får se om jag hittar receptet!
  • Cloudy
    Tinkerbelle skrev 2011-02-01 21:35:04 följande:
    Ugnspannkaka i långpanna slukar en stor del ägg Och frys in resterna. Brownies tar också en del och ju gott

louisespis.blogspot.com/
    Måste bara säga att du har en fenomenalt fin blogg!
    Jag är ingen bloggläsare utan läser bloggar sporadiskt och klickar upp bloggar på FL på måfå och din sticker ut. Har varit inne på den ett par ggr. 

Otroligt vackra bilder, proffessionella uppläggningar och goda pch välgjorda recept. Det är riktigt trevligt att läsa en sådan blogg!
    Hoppas du gör något av din talang.
Svar på tråden Vad laga/baka med en massa ägg?