• skråll79

    Utomkvedes eller missfall ?? lågt hcg,, snälla erfarenheter !

    Hejsan !
    Testade positivt för 1½ v sen svagt, började blöda dan efter. Blött sen dess mer eller mindre nästan varje dag. Haft liiite ont i högra sidan av magen. Gravtestet är nu superstarkt +, ömma bröst och trötthet. varit på vul, skulle varit i v5+4. Dom ser inget varken i livmodern eller utanför..men är lite osäkra så dom ska följa upp så det inte är ett X. Tog blodprov som visade hcg på 19 i går. Vad tror ni ???

  • Svar på tråden Utomkvedes eller missfall ?? lågt hcg,, snälla erfarenheter !
  • Ofeigur

    Hej!! på mig syntes det inte heller ngt men jag hade ett hcg på 2600 första gången. Fick ligga inne en natt pga att jag hade ont på höger sida långt ut mot ljumsken. Fick åka hem dagen efter eftersom jag inte hade ont längra men kom tbx igen två dagar senare och fick en cellgiftsspruta som skulle hjälpa till att förstöra ägget och hjälpa kroppen att återhämta sig från grav. Gick på regelbundna kontroller och lämnade blodprov för hcg i flera veckor innan det var nere på noll. Just det! Jag blödde i en vecka ungefär efter jag kom hem från sjukhuset. Hoppas det var ngt som hjälpte dig nu. Jag sitter med magen i vädret och är nu i  v 18 så det är bara att försöka igen =) man lyckas till slut!
    Kram och lycka till!


  • skråll79

    Hej ! Tack för ditt svar, låter abslout som om mitt är ett missfall. Svagare + på gravtestet i dag. Beklagar ditt x, grattis till bebisen i magen =)

  • Sunflower Sthlm

    Precis sådär hade jag också. Mitt hcg gick upp och ner, var som högst 44. Huruvida det var ett missfall eller X har jag inte fått svar på men kroppen har iaf tagit hand om det på egen hand verkar det som. Det viktigaste är att du ser till att du får lämna prover tills ditt hcg är omätbart (under 5) eftersom det kan vända uppåt igen om du har otur. Det gjorde det nämligen för mig. Har du lämnat fler prover? Såg att ditt inlägg var från förra veckan.

    Lycka till och hoppas ditt hcg gått ner nu.

Svar på tråden Utomkvedes eller missfall ?? lågt hcg,, snälla erfarenheter !