"Ej vinnande bud" på tradera....
Vad är poängen med "ej vinnande bud" på tradera? Är det inte bättre att lägga ut prylen på ett högre utropspris? Är ju bara irreterande för densom spekulerar..=/
Vad är poängen med "ej vinnande bud" på tradera? Är det inte bättre att lägga ut prylen på ett högre utropspris? Är ju bara irreterande för densom spekulerar..=/
ja jag vet skita knäppt, vet faktiskt inte varför det är så..borde ju sätta högre utgångspris istället
Kan det bero på att någon använt budbetjänten......Texten är kopierad från Traderas sida...Om någon lagt ett högre bud med budbetjänten än det budet du lägger så står det ej vinnande bud.....
Tips! - Använd budbetjänten
Ofta kommer budgivningen igång på allvar de allra sista minuterna i en auktion. Om du använder dig av din budbetjänt behöver du aldrig missa en budgivning och inte heller betala mer än vad som krävs för att bli vinnare, upp till ditt angivna maxbud.
Så här går det till:
Skriv in det maxbud som du är villig att gå upp till i den aktuella auktionen. När du lägger ett bud som är högre än "lägsta budnivån just nu" aktiveras din budbetjänt automatiskt.
Så länge ingen bjuder över dig stannar ditt bud på "lägsta budnivå".
Blir du överbjuden höjer budbetjänten ditt bud till nästa nivå i budstegen*. Endast så mycket som krävs för att du återigen ska leda budgivningen.
Om ditt maxbud skulle bli överbjudet blir du direkt meddelad via e-post. Du kan då välja att lägga ett nytt bud.
Kram Minnimia
jag trodde hon meade att den som lägger uppp budet startar budgivningen på noll men har ett högre utgångspris. så tex om man bjuder tio kronor så är man ändå inte vinnande budet..måste ha fattat fel
thereselaurin: så trodde jag oxå.....
Att sätta en auktion på utgångpris t ex 1:- är ett mycket effektivt sätt att få igång budgivningen! Ofta får man faktiskt ett mkt högre slutpris om man sätter ett lågt utgångspris än ett högt!
Men för att säkra sig så vill därför många lägga ett reservationspris för att varan inte ska gå för 1:- när den är värd mycket mer..
När jag ser att det är 1 kr som utropspris och sedan att det står att det finns ett reservations pris tappar jag gnistan och budar inte... tappar intresset.. så för mig har det motsatt effekt... förstår inte poängen med det hela..=/