Det beror lite på vilken vagn ni åker. I de flesta vagnar får man fälla ihop barnvagnen och lägga chassidelen i "väskfacken" där man stiger på. Sittdelen eller liggdelen kan man ta med sig in och lägga på hatthyllan eller ha på golvet nedanför barnets plats, eller självklart knö in den i väskfacken den med, brukar ju bli trångt och stökigt i de facken bara. Tips är att vara där i god tid. Vissa vagnar har dock en liten större "hall" i närheten av toaletten där kan det ibland få plats någon barnvagn. Skötbord minns jag faktiskt inte hur det är (förrutom att det är trångt inne på toaletterna). De handikappsanpassade vagnarna har stor toalett.
Ska göra samma resa med min lilla tjej som också är 8:a månader om en vecka. Sist jag åkte var lillan dock bara runt fyra månader så just i underhållssyfte har jag inte så många tips ;).. Har kört bil samma sträcka med henne själv några gånger och då när hon börjar tröttna brukar det funka att sjunga ett litet tag. (känns kanske inte så aktuellt på ett tåg ;) ) Men det jag tänkte packa ner till denna resa är en hop med leksaker, bilderbok, bäbistidningar (hon är så fascinerad av barnbilder), Bärbar dator, för bådas skull (om hon skulle somna) sen älskar hon att knappa på tangenterna och titta på foton utav henne, folk hon känner igen och andra barn. Babybjörn, bärsele, det rycker en del ibland när man ska upp o gå o då är det bra att ha händerna fria. Mat o frukt, även välling om det inte skulle funka med maten. Sen lite majskrokar eller rån som hon kan sitta o pilla med. Vi får se hur allt går, håller tummarna på att maten slinker ner - sen somnar de som stockar ;)