Vi har en varmkompost där vi lägger hushållsavfall. Tänk på att man måste blanda i lika mycket torra varor som blöta. Jag bottnar komposthinken med äggkartong, tidningspapper el dyl + häller på kompostströ eller såna spån man kan köpa till gnagare på ica = sågspån. Har också i lite kompostmedel ibland - då brukar det sätta fart och börja hända grejer i komposten!
Mannen byggde en kompost lik den ovan åt mig förra sommaren.
Fast eftersom vi inte har den till hushållsavfall utan bara trädgårdsavfall så har vi inte isolerat den.
Hade en tunna med trädgårdsavfall bakom förrådet förra året, och då fick vi in både jordgetingar och möss i den.
Inte kul... Det är nog bra att ha någon typ av nät/isolering om man vill slippa det.
Nu har jag flyttat trädgårdskomposten, men ska fundera på isolering av den till sommaren. Ska tömma den till våren och får nog leta rätt på nät.
Tack för tipset om Biltema (putsnät ska jag komma ihåg!).
Vi hittade detta på nätet. Det är pinnar i hörnen och på framsidan 2 brädor som man lägger i andra brädor. Vi byggde även ett lock. Bra att stå vid när man ska plantera om krukor under sommaren.