Hur ska jag kunna bo med hans "vuxna" dotter?
Jag har ett förhållande med en helt underbar man som är 16 år äldre än mej, själv är jag 28 och har inga egna barn. Han har två barn 13 och snart 18 år..
Jag och min karl älskar varandra så oerhört mycket så vi vill eg inte vara ifrån varandra en enda sekund. Saken är att han är nyskild och sitter varannan vecka med barnen i deras gemensamma villa som skall säljas till våren. Den är under renovering som måste bli klart innan försäljning. Tanken är att efter huset är sålt, tänker vi flytta under samma tak.. där kommer problemet. En jäkla soppa om jag säger så... men en soppa md förhoppningsvis gott resultat.
Hans dotter.. hur kommer det fungera? Hon är 18 år snart..har inte en tanke på att flytta till något eget utan skall flytta med pappa, dvs då får hon också mej inpå!.. vilket hon inte vill. Nu har vi inte träffats mer än 2 gånger, men jag vet att hon tycker det är så otroligt jobbigt.
Det spelar ingen roll, vi kommer flytta tillsammans.. men hur kommer det kännas att bo med hans 18åriga dotter? I den åldern tycker jag man borde börja tänka på något eget istället för att flytta vv mellan mamma och pappa? Och har åsikter om hur det skall se ut i vårt nya boende? alltså det går ju bara inte.. eller?
Jag är så rädd hur detta kommer bli..
Någon i min situation?