• Gudasänd

Svenska kvinnor klär sig som män !!! Dagens feminism är ingen feminin ideologi...

.
    FEMINISMEN ÄR INGEN FEMININ IDEOLOGI !!!

VARFÖR VILL KVINNOR AGERA OCH SE UT SOM MÄN ???

Läste idag en fantastiskt träffsäker debattartikel av Alice Teodorescu, där hon beskriver hur den svenska kvinnan inte längre agerar eller klär sig kvinnligt:

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/kulturochnoje/article8494891.ab

"Sverige är ett folk som med modersmjölken fått lära sig att likformighet är att föredra och att den som mot förmodan har det dåliga omdömet att sticka ut omedelbart ska tryckas tillbaka. Ett folk som missförstått vad jämställdhet är och som gör sitt yttersta för att föra missförståndet vidare...

Ett land där en del hävdar att böckerna i biologi bör revideras så att ägget inte framställs som passivt i befruktningsprocessen, och där personal på genusmärkta dagis reviderar barnsånger så att bagaren varken är han eller hon, utan hen....

Kanske är det därmed dags att slå sönder två av samtidens största myter. Jämställdhet handlar inte om att sudda ut skillnaderna mellan det traditionellt kvinnliga och det traditionellt manliga. Jämställdhet handlar om dessa världars, och därmed alla individers, rätt till samexistens."

Alice Teodorescu vågar vara både stark och kvinnlig och vägrar att anpassa sig till den svenska misslyckade feminismen som sedan länge har totalhavererat, och hon är grundaren av nätverket "En plats i himlen för kvinnor som hjälper varandra":

http://www.enplatsihimlen.se

Män uppskattar kvinnlighet och jämställdhet men kvinnligheten lyser med sin frånvaro. Det kanske inte är så konstigt att allt fler svenska män söker sig en partner från länder där kvinnan inte är så manhaftig, utan bejakar sin kvinnlighet.

Den svenska damen försvann runt 1968 och har därefter aldrig återfunnits... Skrattande

Jag måste i sammanhanget passa på att varmt rekommendera en ny mycket intressant blogg, "Radikala hemmafrun", där jag fann Teodorescus artikel, som hon kommenterar med ett träffande citat:

http://radikalahemmafrun.wordpress.com/2011/02/01/en-plats-i-himlen-for-teodorescu

"You need not be beautiful to have all of the charms of femininity. There are thousands of rather plain women with irregular features and faulty builds who succeed in being attractive to men because they are models of femininity.

On the other hand, there are thousands of women who have beautiful faces and features but who, because of woodenness or masculinity of manner, never impress men as being especially attractive.

Acquire a feminine manner by accentuating the differences between yourself and men, not the similarities. Since the masculine manner is strong, firm, and heavy, yours should be gentle, delicate, and light. Apply this to the way you walk, talk, use your hands, and carry yourself"

~ Citat från Mrs. Helen Andelin’s klassiska bestseller "Fascinating Womanhood"

TILL DISKUSSION:

Vad är anledningen till att feminismen har havererat i Sverige?

Kan det månne vara för att feminismen inte längre är feminin?

Må frid, lycka och Gudskärlek råda och äga er, önskar jag er alla av hela mitt hjärta, själens och Översjälens* boning (Guds lokaliserade immanenta aspekt, den Helige Anden, Samvetets röst)....Herren vare med er!

Hare Krishna!

http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten

Eder evigt tillgivne,
    Fick en Snilleblixt
    .

• Svar på tråden Svenska kvinnor klär sig som män !!! Dagens feminism är ingen feminin ideologi...
  • LadyBond

Ja, och värre blir dte med genusdebatten gllande barnuppfostran där man nu vill utplåna könen på dagis..
    Samma som Alice skriver -fast värre.

Jag tycker såhär:

Jag har tänkt en massa på det här faktiskt. Genus. Skillnad och hur man bäst uppnår jämlikhet.

Jag tycker att tjejer ska få vara tjejer och killar, killar, varför ska man utplåna den man av naturen har blivit? Och försöka  neutralisera det?

(Jag gillar rosa, jag gillar mina parfymer, jag gillar att raka benen, jag gillar att ha bröst och bh:ar. Jag gillar det. Jag vill INTE bli kallad för ”HEN” jag är kvinna och jag vill bejaka min kvinnlighet.)

Jag tror att det är är helt fel sätt att ändra på jämlikheten. Kvinna och man ska kunna vara lika mycket värda utifrån att man är just man och kvinna. Att neutralisera könet för att uppnå jämlikhet känns så fruktansvärt fel.

Man kan inte radera könet man kan istället bejaka könet och tycka att det är oki ändå. Att det ska vara rättvist TROTS att man är man och kvinna.
    Att kvinnan och mannen är lika mycket värda utifrån den man är.
    Istället för att försöka radera könet för att uppnå jämlikhet så tycker jag att man ska bejaka olikheterna och främja att skillnaden är oki. Inte radera eller utplåna den och använda sig av individualismen istället. Fokusera på det istället för rosa och ljusblått.

Nu är jag ultramega hormonell, men den som kallar mig ”hen” den åker på en propp. :D (att hen betyder höna på engelska)

Jag har förklarat det för många i min omgivning men de tycks inte förstå konceptet jag försöker förmedla.

Klart en del förstår-men inte alla direkt.
  • spunge

men du Jennycecilia, du har ju missuppfattat genus totalt..

det hade vart en vanlig dag om vi inte hade slagit vad om vem som kunde visa arslet för flest dagisbarn
  • BlommyNess12

Ja näe, men på med kjolarna då, och ut och frys i vintern! Inga jeans och långkalsonger kan vi ha, det är ju mansplagg!

• Lumo

Vad har feminism med kläder att göra? Tvärtom skulle jag hävda att alltför kvinnliga kläder och ett avklätt mode motverkar feminismens tankar. O individualism? Individuell kan man ju vara oavsett "manliga" eller kvinnliga kläder? Att bli bedömd som individ, oavsett om man har manliga eller kvinnliga kläder, är väl just vad feminismen går ut på, eller?

Fånig debatt av någon som inte tänkt tillräckligt...

• lennartsdotter

För det är så jävla praktiskt med en kostymdress eller kjol när det är -30 grader ute! Klänning är också väldigt praktiskt när man bor i ett blåshål...

Allvarligt för helvete... klä er som ni vill men varför är det kvinnsen det gnälls på? Varför ska vi klä oss på ett visst sätt? Brallorna nere i knävecken så man ser halva röven är fullt acceptabelt på män eller?

Varför ska jag springa omkring och se ut som en docka? Jag är ingen trofé för någon att visa upp och jag är snygg alldeles utan en dyr jävla dress för mer pengar än människor sparar varje månad.

• h34

Det vet man ju vilken typ av svenska män det är som importerar kvinnor från andra länderKräks

• MammaG

Du har uppenbarligen missuppfattat vad feminism är. Det handlar om rätten att vara den man är, med samma förutsättningar som män, som i århundraden dominerat samhälls- och yrkeslivet. Det handlar inte om att vara "feminin" (om det är vad man vill vara, så visst, go ahead)

Gårdagens debattör vill tvinga tillbaka kvinnan in i någon roll som behagfull, vare sig kvinnan ifråga vill vara det eller inte, och jag var en av de kommentatorer som igår sågade hennes artikel jäms med fotknölarna. Direkt imbecill är även den engelska texten som du citerar, av något miffo som tror att kvinnors främsta uppgift och mål är att attrahera män.
    Personligen har jag både bättre och viktigare saker för mig än att fokusera på det, antigen gillar man mig, eller så kan man ge fan i det, fritt val för alla.

För mig är dessutom "dam" synonym till "tant", oavsett ålder

( dock så klär jag mig alltid i klänning eller kjol, har dock noll att göra med en önskan att vara feminin - jag hatar långbyxor)

Min nystartade blogg: namnetvarupptaget.wordpress.com
  • MammaG

Efter att ha gjort lite efterforskningar på dig "Gudasänd", kan man ju konstatera att du hakar upp dig på just utseendet hos kvinnor: en kvinna och en man som är aktiva medlemmar i Krishna-rörelsen ser ju precis likadana ut.

Att ni sedan har en kvinnosyn som är minst sagt förlegad är ju också ett faktum  (även om vi tydligen alla är lika på det "andliga planet" *men bara där*)

Min nystartade blogg: namnetvarupptaget.wordpress.com
  • Capt Janeway
    Gudasänd skrev 2011-02-02 03:00:00 följande:
    Män uppskattar kvinnlighet och jämställdhet men kvinnligheten lyser med sin frånvaro. .
    Vi är inte här för att dekorera er värld.
  • power
    Capt Janeway skrev 2011-02-02 11:15:06 följande:
    Vi är inte här för att dekorera er värld.

menar du att jag blekte rövhålet i onödan??
Svar på tråden Svenska kvinnor klär sig som män !!! Dagens feminism är ingen feminin ideologi...