jag har whippet! Han är 1 år nu och jag skaffade honom när han var 8 månader. Skaffade han som lek kompis åt min andra whippet, som jag tyvärr fick avliva bara 2 månader senare. (Han hade en sjukdom som inte gick att bota) jag tycker själv dom är helt underbara, sover inne, leker som galningar ute. Så länge dom får motion är dom nöjda, spåra brukar funka fint, agilityn funkar så länge man får dom att gå åt rätt håll ;) haha.
Som sagt, inkallning. Eftersom det ända som faktiskt "kräver" är motion, så är det ett måste att kuynna ha hunden lös! men nu vet jag ingen med whippet som inte kan ha den lös!
Jag har även 2 kineser, men de är whippten jag har fastnat för. tycker kineserna är jättesöta och roliga, men dom är skälligare och dom är helt ärligt inte gjord för klimatet här! mina vill inte vara ute om de är kallare än -10 vilket de oftast är här på vintern (bor i medelpad) och även om man tar ut dom ändå, så är det liksom ingen idé att ta ut dom på långa promenader om de är kallare för, iaf mina, VILL VERKLIGEN INTE. Whippeten är ju tåligare, iaf mina! där går väl gränsen vid kopplade promenader vid -15, och de gör den faktiskt för mej också! inte roligt att vara ute när de 'r kallare! men om dom är lösa så håller dom ju värmen bättre, men värmen försvinner snabbt när dom väl stannat.
men dom är så snälla så de är synd om dom.....!!!!
finns lite bilder på min blogg www.jessicab87.blogspot.com också. om du vill se bilder så adda mej på facebook, där finns de bilder från skogen och isar och allmänt mys med whippets!!