• Linn och Robin

Skaloverall eller delat set till en 2-åring?

Har tänkt beställa vårkläder till barnen och till den äldre sonen känns det givet med ett delat set för att det fyller fler funktioner (en jacka har han längre användning för) men vet inte hur jag ska göra med dottern.
    Får för mig att det är bättre med en skaloverall till henne när hon är yngre (fyller 2 i maj) men samtidigt så känns det som om man har större användning under året för en skaljacka.
    En skaljacka kan man ju använda kyligare sommardagar osv..

Hur hade ni gjort?

Gabriel 061217 & Ebba 090515 & BF 110328
  • Svar på tråden Skaloverall eller delat set till en 2-åring?
  • Pickeli

Köpt 2-delat. Helt klart, av anledningen du nämner!

Google it!
  • Kina79

Jag hade helt klart köpt tvådelat. Det har jag även gjort till min yngsta som blir 1 i maj. Det har man mkt mer användning för

• morochmer

till så små väljer jag alltid hel overall.

• Minli

Jag har både overall och jacka och byxor. Overallen används hemma på gården, för då hasar inga byxor ner, det blir inte kallt om ryggen eller magen o.s.v. Jackan och byxor används om vi åker och handlar, hälsar på någon eller nåt sånt. De är inte alltid smutsiga då dottern inte leker så mycket i dem, det är lättare att besöka toaletter, lättare att ta bort ena delen om barnet får varmt, t.ex. i bilen....

• Venna

Har också alltid haft tvådelat!
    Tycker att det är smidigt och praktiskt, och det har hittills aldrig glipat så att dottern har fått in snö, reng, sand eller vad som helst innanför. De flesta skajackor är ju lite längre baktill, och många byxor går ju upp en liten bit.

Svar på tråden Skaloverall eller delat set till en 2-åring?