Känner igen mig i vad du skriver!!
Födde barn för snart 8 månader sedan, och när jag fick tillbaka min mens 3 månader efter förlossningen var det som ett inferno!! Jag hade skitont (kändes nästan som om en ny förlossning satt igång...) och jag blödde hysteriskt mycket!
Jag fick samma svar som du av de kunniga som jag frågade, men det gravtest som jag tog visade negativt.
Jag testade direkt när jag fick tipset (tror det var precis när blödningen slutat eller börjat avta). Förstod det på den jag frågade som om ett gravtest fortfarande skulle ge utslag då även om det var ett missfall jag haft.
Efter det har jag haft mens 4 gånger till, och det har blivit liiiite bättre nu. Men jag blöder fortfarande så mycket att jag inte vågar gå ut. Måste ha tillgång till toa så att jag kan byta jätteofta. Och sen får jag nästintill sanera badrummet varje gång då det rinner och skvätter överallt...!!
Det blir ju ohållbart när man börjar jobba sen...
Det finns tydligen något som heter Cyklo-F på apoteket som kan hjälpa mot rikliga blödningar. Men det står att man måste ha regelbunden mens för att ta dem, så då jag bara haft 5 menstruationer än är det väl för tidigt att avgöra om min mens är helt regelbunden eller ej. Annars kanske det är nåt som är värt att prova. Men det kanske man inte kan ta om man ammar?? (Jag ammar inte.)
Annars vet inte jag heller vad jag ska ta mig till...
Jag hoppas varje månad att det ska bli bättre och så småningom återgå till nåt mer normalt. Vill absolut inte tvingas ta till nåt hormonellt, tex p-piller, för att få bukt med detta...