Garnering på tårta???
hej.. tänkte göra en tårta med ett lage geishafluff fyllning och ett lager med hallonfluff, tips på vad jag kan garnera med???
tack!
hej.. tänkte göra en tårta med ett lage geishafluff fyllning och ett lager med hallonfluff, tips på vad jag kan garnera med???
tack!
Jag skulle valt hallon, passionsfrukt (går ju att klicka ut, eller "bre" ut, vad som passar) och kanske lite psysalis =) Tycker garneringen ska avslöja lite om vad som finns i, och jag vill gärna ha lite syrligt där, eftersom själva tårtan ofta är väldigt söt.
Fluff? Menar du att du blandar geisha o hallon med sån där flytande marchmellows?
Ovanpå, något som inte är sött skulle jag säga. Jag skulle nog ha hallonfluffet ovanpå?
Alt så gör du en hallongele o gjuter den ovanpå kakan så den blir blank o fin!
oh fyfasen va gott det lät :P
Kanske dekorera med hallon och nobless?
och varför jag vill ah grädde runt om, är för att dottern ska få vara med och garnera. det är nämligen hennes kalas. och hon är bara 2 år så då täntke jag att vi kör grädde runt hela runt om.. och sen bara "klickar" i saker, så det blir lätt för henne skull..
eller tror ni att det blir för mkt med grädde runt om också??? tips på vad man annarskan täcka med??
Tycker grädde blir perfekt! Har gjort fluff många gånger. Visst blir det sött, men eftersom du ska ha hallon till så bryter det av ganska bra! Jag tycker du ska göra så som någon sa förut, dekorera med hallon och kanske Noblesse, eller Nonstop! nåt som är kul och lätt för barn, eftersom lillan ska hjälpa till
Idag ska jag göra geishafluff! Men sätter i lite apelsinchoklad också :D Ska bli en marängtårta!
Kan du inte färga grädde rosa och garnerna med färska hallon och citronmeliss? Skulle vara jätte sött tror jag
Eller rosa grädde, hallon och geishatryffel i små spritsade blommor?
Jättegod kombo med hallon och geisha... Mums!
http://louisespis.blogspot.com/
Men det va rätt svårt att få det fluffigt! Fick vispa jättelänge! Kalas om en timme! :D Ser Smaskens ut!