Namnet Lilian =) eller vad tycks??
jag undrar bara för skojs skull vad ni tycker om namnet Lilian...funderar på att döpa min dotter till det! Jag tycker att det är såå gulligt...
jag undrar bara för skojs skull vad ni tycker om namnet Lilian...funderar på att döpa min dotter till det! Jag tycker att det är såå gulligt...
nä...gillar inte, Tycker bättre om Lily.
ok men jag tycker lily är för kort! tack för svaret....
Jag gillar det, typiskt ett sånt "tantnamn" som kommer kännas väldigt fräscht om några år.
Tänk tjejer i 30-årsåldern som heter typ Sigrid, hur tufft är inte det?
Ja presis jag tycker att det är supersnyggt =)
Jag tycker att det är ett jätte fint namn.
Jag gillar det. Har haft svårt för "tantnamn" på barn men har börjat ändra mig.
Vår flicka ska heta Greta och det är ju lite tantvarning.
Älskar det namnet, låter så snällt!!
Nej, Lilian är en gammal barsk tant med snaggat stålgrått hår, gillar inte-. Samma med Lilly, hon är ännu äldre och rätt så dement (sorry)
FÅr jag slå ett slag för ett underbart vackert namn istället som jag bara älskar istället?!
DISA
Hade jag fått en egen dotter hade hon fått det namnet, men nu blir det inga barn, så jag ser det som min mission att få andra att tycka om det namnet också. Det är lika fint som Lisa, men ändå lite olika och mer ovanligt...
Nej tänker bara på min chef heheh. Men Lily som någon skrev är finare.
Jag tänker på min gamla arbetskamrat. Jag var 18 år och sommarjobbade på ett äldreboende. Lilian var 64 och hade jobbat hela yrkeslivet i "långvården" (hon använde sig fortfarande av den terminologin och metoderna...). Hon pluggade till beteendevetare på deltid, något som hon gjort de sista tio-femton åren... Hon hade långt hår som hängde och slängde överallt; i blöjor, i kaffet etc. Jag minns inte henne med glädje. Därför kan jag tyvärr inte koppla samman Lilian med något trevligt.
Lilly är något bättre, även om det får mig att tänka på läkemedelsföretaget Lilly.
Tantnamn är överlag superfina! Estrid är en av mina favoriter, Siri en annan.