• Anonym

Han drar vita lögner hela tiden....

Jag och pojkvännen har varit ihop i 3½ år, haft gnabb fram och tillbaka o svårigheter men som vi tagit oss igenom. Jag har en tid nu känt mig stark och känt som, "fan, vi klarar det här." ... Sen poff, nu idag.. En vit lögn. Tack.. Han ljuger om småsaker, kan vara vad som? Men jag kan inte alltid "sätta dit honom", men jag känner när något är fel. Som idag, han skulle hem från sin utbildning och sa att han åkte med en. Personen han sa, stämde inte. Han ljög.
    Jag har fått dålig tilit till honom efter allt, och har försökt bygga upp det igen, det började gå bra och jag började känna att jag kan lita på honom, tills det här idag igen... :(
    Blir förtvivlad. Jag hatar det här!

Någon mer som haft någon partner som dragit vita lögner lite då och då? Ofta gör dom ju det bara för dom tror att situationen blir bättre av det.. Men jag vet inte, de tänker inte på konsekvenserna alls..?

Jag tyckte det här bara var så jäkla olämpligt nu när jag började komma igång o lita på honom. Han visste ju om det också :( Besviken..

(våra tidigare svårigheter har inte handlat om att han ljugit utan andra saker, som ändå påverkat min tillit)

Hur har ni som haft sånna här killar, fått dom att sluta ljuga ? Och VARFÖR gör man det :( Allt jag önskar är ärlighet.. även i de små sakerna. Jag kräver inte att veta precis allting om honom. Men jag gillar inte att man ljuger om vardagliga saker. Jag kan ju aldrig veta säkert då. Hoppas ni förstår mig och inte tycker jag är en gnällkärring, för det är jag inte. Nu har jag inte läst igenom mitt inlägg igen, så det kanske är lite luddigt skrivet..

• Svar på tråden Han drar vita lögner hela tiden....
  • Anonym

Tror du att han är otrogen eller?

• Mimmlas

Kan vara så att han försöker skona dig från saker.
    Att han tex vet att du tycker det är jobbigt om han åker med en tjej även om han inte är intresserad av henne. Och då säger att han åkte med någon annan för att skona dig.
    Dessvärre blir resultatet oftast att man litar på dem ännu mindre.
    Du får berätta att du vill höra sanningen även om det inte är vad du vill höra egentligen.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-02-02 16:12:48 följande:
    Tror du att han är otrogen eller?
    Nej. men jag vill känna att jag kan lita på honom i alla lägen.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-02 16:15:20 följande:
    Nej. men jag vill känna att jag kan lita på honom i alla lägen.
    Prata med honom då!
  • Anonym
    Mimmlas skrev 2011-02-02 16:15:09 följande:
    Kan vara så att han försöker skona dig från saker.
    Att han tex vet att du tycker det är jobbigt om han åker med en tjej även om han inte är intresserad av henne. Och då säger att han åkte med någon annan för att skona dig.
    Dessvärre blir resultatet oftast att man litar på dem ännu mindre.
    Du får berätta att du vill höra sanningen även om det inte är vad du vill höra egentligen.
    Jo det är ju så faktiskt, inte tjejgrejen men det är så det brukar vara. "skona mig" .. Ävfen fast jag försökt säga att det är bättre att jag får höra sanningen, gör Mycket mindre ont. men det verkar inte hjälpa :(

Det är ju inte världens grej det här. Men det är så att även andra personer säger att han är en hejare på att ljuga, det gör ju inte det bättre för mig. Tillit är enligt mig bland de största grejerna o viktigaste i ett förhållande, utan det så är det ju aldrig någon vidare kvalitet.. Sedan är jag också känslig, som person. kan inte hjälpa det. vill inte ha Kontroll. vill ha Tillit.. om någon säger det här snart..
  • Starkast

Jag ser "bara" två orsaker.
    Antingen så är han lite mytoman och har ett behov av att dra små lögner.
    Eller också kan du reagera på vissa saker och då drar han en vit lögn för att han inte orkar förklara och motivera.

• Mimmlas
    Anonym skrev 2011-02-02 16:18:07 följande:
    Jo det är ju så faktiskt, inte tjejgrejen men det är så det brukar vara. "skona mig" .. Ävfen fast jag försökt säga att det är bättre att jag får höra sanningen, gör Mycket mindre ont. men det verkar inte hjälpa :(

Det är ju inte världens grej det här. Men det är så att även andra personer säger att han är en hejare på att ljuga, det gör ju inte det bättre för mig. Tillit är enligt mig bland de största grejerna o viktigaste i ett förhållande, utan det så är det ju aldrig någon vidare kvalitet.. Sedan är jag också känslig, som person. kan inte hjälpa det. vill inte ha Kontroll. vill ha Tillit.. om någon säger det här snart..
    Jag är precis likadan.
    Jag vill hellre ha brutal ärlighet än att bli "skonad". Det leder bara till att jag litar på folk ännu mindre om de känner att de inte kan säga sanningen till mig. Jag blir ju inte arg eller så utan vill bara kunna bearbeta det på mitt sätt.
    Men ni kanske ska gå iväg och prata med någon?
    Det kanske är svårt för honom att förstå och det kan vara grymt svårt att försöka sluta med att böja saker till sin fördel om man väl har börjat med det.
  • Anonym
    Mimmlas skrev 2011-02-02 16:20:49 följande:
    Jag är precis likadan.
    Jag vill hellre ha brutal ärlighet än att bli "skonad". Det leder bara till att jag litar på folk ännu mindre om de känner att de inte kan säga sanningen till mig. Jag blir ju inte arg eller så utan vill bara kunna bearbeta det på mitt sätt.
    Men ni kanske ska gå iväg och prata med någon?
    Det kanske är svårt för honom att förstå och det kan vara grymt svårt att försöka sluta med att böja saker till sin fördel om man väl har börjat med det.
    Ja jag med.. vad det än skulle gälla så vill jag höra den brutala sanningen... tex om personen vart otrogen o haft sex med nån, o den sagt att den bara pussat den andre för o "skona" o jag sen fått reda på annat, då hade jag med blivit sjukt sårad.. också bara ett Exempel på "brutal ärlighet"..

Mjo... jag vet inte. :(
  • Mimmlas
    Anonym skrev 2011-02-02 16:32:01 följande:
    Ja jag med.. vad det än skulle gälla så vill jag höra den brutala sanningen... tex om personen vart otrogen o haft sex med nån, o den sagt att den bara pussat den andre för o "skona" o jag sen fått reda på annat, då hade jag med blivit sjukt sårad.. också bara ett Exempel på "brutal ärlighet"..

Mjo... jag vet inte. :(
    Ja men precis, hellre att man får ta beslutet själv än att det tas åt en.

Men du får börja med att säga att du blir jättesårad varje gång du kommer på honom. Och ju fler gånger du kommer på honom med små lögner desto större blir de små lögnerna.
  • Anonym
    Mimmlas skrev 2011-02-02 16:34:10 följande:
    Ja men precis, hellre att man får ta beslutet själv än att det tas åt en.

Men du får börja med att säga att du blir jättesårad varje gång du kommer på honom. Och ju fler gånger du kommer på honom med små lögner desto större blir de små lögnerna.
    Ja... haha, lite gulligt var det ändå. Han skämdes brutalt mycket tydligen, då jag kom på honom. Jag känner på nåt vis av då han ljuger nämligen, och ja, det blir så frustrerande då då man känner på sig att det är nåt, men han förnekar det..
Svar på tråden Han drar vita lögner hela tiden....