• Boothwalker

    Frågor om retrovagnar

    Har du frågor om retrovagnar kan du ställa dem i den här tråden så ska vi försöka svara =)


    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Svar på tråden Frågor om retrovagnar
  • ElisaDay

    Då skriver jag min fråga här istället dårå :)

    Behöver införskaffa ståbräda till mina sena 70talsvagnar (emmaljunga). Vilka går att fästa? :)

  • Boothwalker
    ElisaDay skrev 2011-02-02 19:42:52 följande:
    Då skriver jag min fråga här istället dårå :)

    Behöver införskaffa ståbräda till mina sena 70talsvagnar (emmaljunga). Vilka går att fästa? :)
    Borde kunna funka ja. Beror lite på typ och hur bromsen sitter men det brukar vara enklare än moderna vagnar =)
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Rödaskor

    Hej hej!

    Jag har en fråga, har införskaffat mig en emmaljunga barnvagn från 1972 (det stod det i annonsen iaf). Hur byter man däck på vagnen?

  • Boothwalker

    Hej. Är den från 72 har den nog inte klickhjul. Har du bild på den så vi kan se vilken typ av hjul det är?
    Menar du hur man byter hjul eller bara däck? Har du däck redan? Är du säker på att däcken behöver bytas? Ofta är de inte slut även om de kan se ut att vara det =)


    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Boothwalker
    Rödaskor skrev 2011-05-03 10:12:45 följande:
    Jag har ingen koll alls, jag har inte ens fattat hur jag ska fälla upp vagnen än.

     


    Ok =)
    Ta tag i styret och fäll upp det och dra ner ringarna så då håller chassit uppe typ... =)

    Om inga hjul är värre än så är det nog ingen fara. Du kan tvätta av dem med svinto om du vill att det ska se bättre ut. Är nåt hjul verkligen trasigt är det en annan sak. Jag tror man kan ta bort hjulen om man lossar på navkapseln och sen drar ut en sprint. Men jag har aldrig prövat och rekommenderar inte nån att göra det om det inte krisar eller om man är megahändig eller nåt =)

    Man kan köpa helt nýa däck och byta. Men det är pilligt och inte särskilt billigt. Man måste typ beställa däck från Holland eller England...
    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Rödaskor

    Hjulen är inte trasiga, mest jag som tyckte de såg slitna ut. Men jag ska pröva svinto. Nu lyckades jag få upp vagnen också. Tack för hjälpen. :D

  • Boothwalker
    Rödaskor skrev 2011-05-03 11:38:24 följande:
    Hjulen är inte trasiga, mest jag som tyckte de såg slitna ut. Men jag ska pröva svinto. Nu lyckades jag få upp vagnen också. Tack för hjälpen. :D
    Grejt. Lycka till. Se till att svintot löddrar mycket =)
    Har du bild på hela vagnen? Blev nyfiken =)
    ♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
Svar på tråden Frågor om retrovagnar