Essa83 skrev 2011-02-03 21:24:20 följande:
Några dagar efter jag fick missfall i september bestämde jag mig för att gå ner i vikt. Vägde då ca 76,5 kg och hade BMI kring 28. Hade känt under min korta graviditet en liten sorg inför att folk kanske inte skulle tro jag var gravid utan bara rund. Var verkligen inte fet men lite rultig. Detta projekt att börja träna och äta bättre har hållit mig flytande efter mitt mf. Dels har det känts skönt att tappa vikt. Nere på runt 66 kg nu och strax över 24 i BMI - normal alltså. Och dels för att ha något att göra istället för att bara tänka på bebismakandet. När plusset inte kommit har jag tänkt att "Jaha, då kan jag köra på en månad till för att få en så hälsosam kropp som möjligt för en bebis att flytta in i."
Så ett tips för er som känner att ni inte trivs med era kroppar, vänta inte tills efter bebis, börja redan nu! Det kan göra graviditeten lättare, skapa nya bättre vanor redan innan och man blir så glad över sin egen förmåga när det går åt rätt håll. Men framförallt, det får en på andra tankar! Skulle bli galen om jag BARA tänkte på det där plusset. Tänker mkt på det iaf men inte bara. Man måste våga leva livet under tiden man väntar på sitt plus och bebis.
Äter annars Apotekets KVINNA med bl.a. folsyra och järn och omega3-kapslar. Har kört med rosenrot några cykler och Apiforce några men jag kör nog naturellt om det inte tagit sig nu. BIM i helgen men tror mensen är på gång.
Tråkigt att läsa om ditt missfall, beklagar! :(
Hur länge hade ni försökt innan du blev gravid? Hoppas det lyckas bättre kommande gång!
Bra jobbat med viktnedgången, verkligen imponerande att gå ner 10kg!
Själv är jag inte heller över överviktig, men har nog några fettprocent för mycket... Så jag jobbar på med nu, med att utesluta godis,kakor o liknande! Och hoppas att det ger resultat :)
Timmarna man spenderar på gymmet så får en på helt andra tankar..
Men i vardagen är det ändå tankarna på plusset som får en att bli lite "deppad", eller värst är det ju såklart dagarna före/veckan man vet att mensen skall komma, som är värst, för då tänker jag bara på att, snart kommer mensen o d har misslyckas denna gång också.. =(
min mens kommer troligen i helgen, så just nu är man inte så jätte pepp, bara väntar och HOPPAS att ingen mens dyker upp...
Omega 3 kapslarna du äter, vad är det för märke?