• Envira

HJÄLP, lock för örat en vecka..

Börjar bli less på att inte höra något.. Förvånad
    Jag är beroende av tops pch stoppar dom uppenbarligen för långt in, då det för ca en vecka sen slog lock för örat på mig, och det har inte gått bort sen dess..

Har prövat nässpray,tuggummi, hålla för näsan och blåsa (tills det svartnar för ögonen)
    Har jätteont i örat och det går aldrig bort :(
    Råd? 

• Svar på tråden HJÄLP, lock för örat en vecka..
  • Kimban

Kan vara vaxpropp. FInns grejer du kan köpa på apoteket, eller så kan man gå till VC dom brukar spola eller så har dom en vakumsug.

• Envira

Vad ska man köpa på apoteket, en sån där gummigrej och spola vatten i örat?

• Torparen10

Inte för att skrämmas men jag fick så för ett o ett halvt år sen. De hittade ingen vaxpropp på vårdcentralen dit jag gick efter otaliga spolningar hemma.
    Har varit på utredningar men de vet inte varför jag helt plötsligt förlorade största delen av hörseln på höger öra. De har erbjudit mig hörapparat.

Jätte konstigt! Hoppas såklart att du har en vaxpropp och att den ger sig snart!

/Elise 

• Lindreas

Revaxör heter det man köper på Apoteket, men eftersom du har ont så bör du gå till vårdcentralen och få hjälp.

• Envira

Om jag sätter händerna för öronen så susar det också... det gör ondare och ondare nästan

• Kimban
    Envira skrev 2011-02-02 18:45:07 följande:
    Om jag sätter händerna för öronen så susar det också... det gör ondare och ondare nästan
    Det kan vara så med vaxpropp. Om man har vaxproppar (om man inte vet om det) och petar i örat kan man rubba den så den hamnar så det gör onte, man hör sämre etc.
    Min bror hade så, gjorde ont hörde sämre. Han trodde han fått öroninflamation men det va vaxpropp. Men ring VC i morgon och hör vad dom tycker du ska göra. Hemma kan det vara lite svårare att få ut dom, dom har ju bättre grejer där.
    Men man ska vara rädd om sina öron!
  • Rocktroll

Jag hade det förra veckan och veckan därinnan så ca 2 veckor. Sjukt störande och det susade konstant i örat och jag hade svårt att sova. Men så en morgon när jag vakna så hade det plötsligt släppt Tyst sjukt skönt för jag hörde inget alls på ena örat. Men gå och spola om det börjar göra ont för det kan inte vara bra.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Envira

Hejhej.
    Jag fick åka tll vc igår kväll efter att ha pratat med sjukvårdsupplysningen, det var så svullet i mitt öra att det pep(så även min sambo hörde) när jag försökte blåsa ut luft.
    Läkaren konstaterade att det var uppsvällt och lite inflammerat, så fick en avsvällande salva och värktabletter Glad

Jag är vaken nu klockan fem på morgonen, så det är inte sådär jätteskönt i örat som ni kan förstå  Flört
    Tack för all hjälp!

• Torparen10

Vad skönt att det gick att göra nåt åt det TS!! För egen del så är det sviter av svininfluensa-vaccinet som gjort mig nästan döv på högra örat  

Förstog det för ett halvår sen och har varit hos läkare som ska skicka iväg till Läkemedelsverket. 

Svar på tråden HJÄLP, lock för örat en vecka..