• Julstjärnan

Mitt embryo är för litet enligt allt jag läst, hjälp!!

Jag var på vagnilat ultraljud idag och i stället för att vara i vecka 9 som jag trodde, så var jag i vecka 8, hon sa 7+2. Embryot var 1.1cm, är det inte alldeles för litet? Hon sa inget, men överallt man läser ska den vara 2.5 cm. Någon som vet?? Hoppas den lilla växer som den ska!!!Förvånad

• Svar på tråden Mitt embryo är för litet enligt allt jag läst, hjälp!!
  • Just me

Hej jag kanske kan lugna dig men att de hade sagt liknande till mig. Efter 2 eller 3 veckor bokade jag en privat ultraljud för jag var så orolig eftersom min barnmorska sa att de inte kunde växa olika fort... När jag vär gjorde vul så såg allt bra ut, så jag fråde honom om varför de på kvinnokliniken hade sagt att den var så liten och det var också att han flyttade  tillbaka mig med nästan en vecka.. Svaret var då att de beror på lite vem det är som gör ultraljudet och hur noga de är samt hur fostret ligger. Och det är sant för han på kvinnokliniken hade så bråttom så själva ultraljudet var klart på 30 sekunder. Fattar inte att de inte har tålamod och gör det noga så man slipper bli orolig helt i onödan. Så är du orolig tycker jag att du ska boka ett privat ultraljud och kolla ordentligt
    Lycka till och det kommer säkert att gå bra Solig

• Lovely Miia

i vecka 7+5 var min bebis 13 mm lång
    Är nu i vecka 30+3 o har en frisk, normalstor bebis i magen

Julian December 2007 & Bebis April 2011
  • Julstjärnan

Oh, vad lättad jag blir!! Jag har för mig att min son också var rätt liten ett tag. hoppas allt går vägen!!

Tack

• Xofina

Jag gjorde ultraljud (utanpå magen) i vecka 8 (7+6) men enligt RUL i vecka 20 sen hade jag gått 5 dagar till in i graviditeten så vet inte vad jag ska säga vilken vecka det var i..
    Men fostret mätte 1,4 cm då Glad

• Pernillo

Jag är i samma situation. Fast lite värr känns det som. På ultraljudet visade det sig att det var vecka 6+2 istället för vecka 8+2. Och jag vet att det är vecka 8. Men det gick att se hjärtslag. Det var ett VUL. Jag är så orolig så det går inte att beskriva.

Läkaren sa att det kanske höll på att stanan av men att man inte kunde säga något. Nytt ultraljud om två veckor. Pust.

• cotton

Många av de embryo mått man läser på FL och liknande sidor är felaktiga i början. De blandar ihop veckorna.

Ett embryo i vecka 7+0 - 7+6 ska vara mellan 1 +1,5 cm långt enligt läkare. Det är först runt vecka 8+3 och uppmåt, som bebben når 2,5 cm (i snitt). Tänk också att varje mm kan göra att det skiljer på flera dagar och hur lätt är det inte att mäta fel på någon mm...  Så oroa dig inte, det är säkert jättebra.

Min skrutts längdutveckling var följande:

v 7+6  1,6 cm
    v 10+2  4,0 cm
    v 13+1  7,4 cm
    v 15+2   14 cm

Min skrutt har hela tiden legat någon dag före "sin vecka".

• MyZzA

Gjorde ett VUL i fredags och enligt dom det VUL är jag nu idag inne i vecka 6+7
    7+0 och knodden var 7,6 mm bara, dom ville göra ett tidigt VUL på mig pågrund av att jag har haft ont i min mage o benen så pass, men det var inget fel iallafall och han som gjorde VUL på mig var noga och försiktig...
    ska tillbaka till min BM den 15:e februari..

• Bullen73

Mitt är också för litet Skulle vara i v 7 el 8 men läkaren sa 6 vilket inte kan vara troligt, ändå försökte han säga att det fanns 50% chans. Så jag ställer in mig på att det inte går bra. Jobbigt för er andra som inte det går bra för.

• Lovely Miia
    Bullen73 skrev 2011-02-10 17:21:36 följande:
    Mitt är också för litet Skulle vara i v 7 el 8 men läkaren sa 6 vilket inte kan vara troligt, ändå försökte han säga att det fanns 50% chans. Så jag ställer in mig på att det inte går bra. Jobbigt för er andra som inte det går bra för.
    för att ge dej lite hopp

Gjorde ett VUL med sonen 2007, jag skulle vara enligt min beräkning i vecka 8+2, men blev flyttad till vecka 64

O då såg man inget, bara gulesäcken..
    Läkaren sa han spg en graviditet, men inget foster...

Fick  komma tillbaka 4 veckor senare o då låg där en 3,8 cm lång bebis med tickande hjärta =)
    Julian December 2007 & Bebis April 2011
  • Bullen73

Lovley Miia: Tack för svaret och hoppet. Hade du då regelbunden mens och trodde dig ha koll på ÄL? Det skumma är att jag testade positivt två dagar efter beräknad mens, och jag brukar alltid ha regelbunden menscykel. Men om man går på embryots storlek så skulle det ha varit 2 - 4 dagar efter ÄL... visst att testet var svag, men det har väl inte ens börjat producera hcg så fort efter befruktning?

Svar på tråden Mitt embryo är för litet enligt allt jag läst, hjälp!!