• Aprilia77

Världskulturmuseet i GBG, har de lekhörna eller liknande?

God afton! Någon som nyligen varit på Världskulturmuseet vid Korsvägen och vet om de har något för småbarn? Typ ett lekrum eller liknande? Har två kottar på snart ett och tre år och letar med ljus och lykta efter utflyktsmål, våra vanliga har vi tröttnat på!

• Svar på tråden Världskulturmuseet i GBG, har de lekhörna eller liknande?
  • Pia och Elna

Ja de har lekrum rätt stort också så det är toppen att vara där med barn. Deras fik är också rymligt så man kan få plats med barnvagn.

Sjöfartsmuseet ska också ha ett nyöppnat lekrum även för de minsta innan hade de tydligen bara för större barn fick jag höra på öppna förskolan.

• Havsluft

Läste att de har en gratis-utställning nu som heter Jordlingar som är för barn. Kanske är den tänkt för något större barn men av bilderna på hemsidan att döma tror jag det kan vara lite skoj även för yngre. Har själv tänkt gå dit med vår 3-åring snart. Har de dessutom lekhörna, vilket jag inte visste, är det ju ännu bättre!

• Aprilia77

Å, tack för svar! Det blir ett perfekt utflyktsmål, vi går nog dit redan i morgon. 

Sjöfartsmuseet ska vi också testa men vi väntar nog lite då det är nyöppnat och säkert proppat med folk.

Jag kan tipsa om Stadsmuseet, de har också ett stort lekrum som mina ungar gillar att springa och krypa runt i.

God kväll! 

Svar på tråden Världskulturmuseet i GBG, har de lekhörna eller liknande?