• Majaajasvensson

    vecka 34 förvärkar och illamående!?

    Jag hade kraftiga förvärkar natten till idag som varade i någon minut och med tio minuter i mellan ungefär varade i ca två timmar har inte känt något under dagen.
    Men nu så har jag mått jätte illa och vart inne och kräkts (för att vara riktigt äcklig)
    Vet någon om det kan ha något med förlossningen att göra?

  • Svar på tråden vecka 34 förvärkar och illamående!?
  • glammis

    det kan absolut ha med fölossningen att göra. Min svägerska födde precis i v 33 efter förvärkar och ont i ryggen, hon hade haft en normal graviditet. Ring och kolla!

  • Majaajasvensson

    ska nog göra detta.
    Tack för ett snabbt svar

  • Majaajasvensson

    Ringde nu och dom tycker att jag ska vänta och se hur det blir till natten...
    Hon trodde att det berodde på två olika saker att jag kanske mådde illa för att jag hade ätit något olämpligt...
    men blir ändå orolig 

  • Älskarlivet
    Majaajasvensson skrev 2011-02-02 20:24:50 följande:
    Ringde nu och dom tycker att jag ska vänta och se hur det blir till natten...
    Hon trodde att det berodde på två olika saker att jag kanske mådde illa för att jag hade ätit något olämpligt...
    men blir ändå orolig 
    OK... vad var den andra saken hontrodde det kunde bero på?
  • Majaajasvensson
    Älskarlivet skrev 2011-02-02 20:30:37 följande:
    OK... vad var den andra saken hontrodde det kunde bero på?
    Att det kunde vara något jag hade ätit.
    Har bara ätit mannagrynsgröt nu ikväll.
    men om värkarna kommer tillbaka ikväll/natt åker jag in, har aldrig haft såna värkar förut fick min förra dotter i vecka 32 och då kändes det inte så som inatt.
    Kändes som mensvärk när det precis ska komma igång.. och det är väl så värkar känns antar jag!?
  • pringles

    Oj, jag hade också åkt in om det hade fortsatt med värkar, det är juh ändå förtidigt.... Skönt att de har koll på en, jag har fött mina i v 34 och 35 och de har varit väldigt noga med att jag åkt in direkt och att de ville ha koll på mig och babrnet. Hör gärna av dig igen här om du kan så vi får höra hur det går.... Lycka till och hoppas den vill stanna några dagar till.....

  • Majaajasvensson
    pringles skrev 2011-02-02 20:54:06 följande:
    Oj, jag hade också åkt in om det hade fortsatt med värkar, det är juh ändå förtidigt.... Skönt att de har koll på en, jag har fött mina i v 34 och 35 och de har varit väldigt noga med att jag åkt in direkt och att de ville ha koll på mig och babrnet. Hör gärna av dig igen här om du kan så vi får höra hur det går.... Lycka till och hoppas den vill stanna några dagar till.....
    Reagerade på det också med tanke på att jag födde min dotter i vecka 32 så bodde väl dom ändå kolla upp så att allt är bra!?
    Hur mådde dina när dom kom så tidigt?
Svar på tråden vecka 34 förvärkar och illamående!?