• JenJa

Lite frågor till er flaskmatare...

Ni som använder esska flaskor, vad har nu för hål på nappen vid ersättning, liten eller normal?
    Ska det komma bubblor när de suger'?
    Hur lång tid tar det för er att ge en liten flaska?

• Svar på tråden Lite frågor till er flaskmatare...
  • oOMayaOo

Jag använder inte Esskaflaskor men hålets storlek beror ju på barnets ålder åxå. Jag har alltid haft litet hål till min son som nu är 7 månader. 
    Om du med en liten flaska menar ca 100 ml så tar det inte lång tid, nån minut. Även när han var yngre så åt han lika fort. Men det är olika. En del barn vill pausa emellan, samma som när de ammar. 

• Greta Mullberg

Använde bara Esska ett par gånger i början och då med litet hål. Sonen tog inte Esska-napparna så bra och varje matning kunde ta 20-25 minuter så vi använde sedan endast MAM-flaskor som funkade toppen. Minns att det kom bubblor ibland när nappen satt lite knasigt eller om det blev nåt slags baksug så att luft kom in men det hände inte så ofta.

-Looks like you've been missing a lot of work lately. -I wouldn't say I've been *missing* it, Bob.
  • JenJa

Nån som vet om det ska komma lite bubblor eller ska jag skruva åt mer då?

Min Anton är bara 5v och 4dagar så jag kanske borde ha nappen med litet hål.

• abinito

Jag har en 5 månaders som dricker ersättning ur esska-flaskor och jag har litet hål på napparna.

• Greta Mullberg
    JenJa skrev 2011-02-02 22:46:24 följande:
    Nån som vet om det ska komma lite bubblor eller ska jag skruva åt mer då?

Min Anton är bara 5v och 4dagar så jag kanske borde ha nappen med litet hål.
    Ja, de små hålen är ju bra när barnen är sådär små så att det inte kommer in för mycket luft då de måste svälja så fort vid större hål. Satsa på en liten napp och se om bubblorna slutar
    -Looks like you've been missing a lot of work lately. -I wouldn't say I've been *missing* it, Bob.
Svar på tråden Lite frågor till er flaskmatare...