• Pixie The Biatch

Dermal Anchor istället för navelPiercing?

Jag var idag på CALM bodymoification och ville göra min efterlängtade navelpiercing.
    Men när jag kom dit sa dom att det kanske inte var en bra idé efter som min navel "stänger" sig när jag sitter ner, alla får ju valkar när man sitter, stora eller små.
    Men mitt veck blev rätt över naveln.... grr

han föreslog då en Dermal Anchor istället, jag vill isånafall ha den ovanför naveln, där staven annars skulle sitta.

1. Finns det många olika storlekar på själva "diamanten" som man skruvar fast?
    Vill ju inte att det ska se ut som ett litet födelsemärke bara...

2. Är det någon som har en sån här anchor nära naveln? bilder?;)

• Svar på tråden Dermal Anchor istället för navelPiercing?
  • sMickey

Det finns massa olika storlekar och former på "diamanterna", har en dermal i nacken :) har även piercing i naveln och som du valken mitt över, men de har funkat jättebra för mig, så förstår inte hur de skulle vara samma sak med dermal. Men de e klart, alla ser ju olika ut och det kanske blir jättefint :) men har aldrig hört om nån som haft det innan :)

• tengil

dermals är bättre piercing vanlig navelpiercing tycker jag, och utbudet på smycken finns det massvis av :)

• jimmysch

Många piercare tar inte i dermal anchors med tång (piercingtång alltså) ens en gång.
    Skulle definitivt inte rekommendera ett sådant i navelområdet då läkningen där är lång, svår och kritisk.

...men säger piercaren din att det är OK så är det bara att köra. Din piercing är ett ansvar mellan dig som kund och din piercingstudio.

Be gärna att få se bilder och få kontakt med personer som de gjort likadant på tidigare. Kolla extra noga bara!

Svar på tråden Dermal Anchor istället för navelPiercing?