• VäntanochLängtan

När ska man byta till gravidbyxor??

Jag har alldeles nyligen plussat och gissar att det nog beror på att jag måste gått upp lite i vikt redan innan jag blev gravid, men ja, byxorna sitter lite tajt nu...och jag undrar: är det farligt att ha åtsittade byxor i början av graviditeten och när bytte ni till gravidbyxor?? Har sådär normalhög midja på byxorna, så knappen sitter strax under naveln. Känns olustigt att ha något som trycker på magen..

• Svar på tråden När ska man byta till gravidbyxor??
  • oOMayaOo

Du skaffar mammabyxor när du känner att du behöver det. Det finns inga gränser.

• Kaxelsson

Håller med ovan :)
    Jag själv körde på mina vanliga byxor genom hela graviditeterna men var rätt skönt att kö lite mjukisstuk. Har iof lågmidje-jeans i vanliga fall. Hade 2 mammabyxor dom sista 2 månaderna som jag använde ibland.

Känner du att det spänner så köp ett par mammabyxor :))

☆° ★ Axel ★ °☆ - En lycka för stor att förklara . »-(¯`v´¯)--> ★ °☆
  • hannis

Ska och ska... Jag hade aldrig gravidbyxor. Förlängde resåren med gummiband och använde leggings och långa linnen/tröjor.

• Galatheaa

Jag har kört på mjukisbyxor, leggings och gravidbyxor sen vecka 12 eller något sånt. Gillade inte när något satt åt kring magen.
    Gör som det känns bra för dig, finns inga riktlinjer. 

• Amazina

Är i v 29 och har fortfarande mina vanliga. Antalet är dock reducerat till 2-3 som passar. Knäpper dem under magen.

• glitterkornet

Jag frågade min BM om det och hon sa att man inte ska ha kläder som trycker för mycket på magen för livmodern och bebisen skull, så när du känner att det börjar bli tajt så bytt brallor;)

Jag började runt vecka 17 med mammabyxor. :)

Svar på tråden När ska man byta till gravidbyxor??