• Anonym

Resvagn?

Hej! Vi skall resa till Barcelona med vår 8-månaders och jag funderar på hur man gör med vagn. Har kikat lite på paraplyvagnar men tycker det står olika överallt, har hört att man skall vänta tills barnet är 18 månader och har även hört om vagnar till 4-månaders... Vad gäller egentligen? Finns det kanske  speciella sorter som är anpassade till de mindre barnen? Antar att de helst inte skall sitta frånvända heller. Vi kommer gå en del på stan så hon kommer väl spendera en del tid i den. I värsta fall får vi ju ta med hennes vanliga sittvagn även om den är lite stor och klumpig. Och förresten, vet du om de små behöver pass?
    Tack för alla dina svar förresten, är ofta här och kikar när jag undrar nåt Glad

• Svar på tråden Resvagn?
  • BVC Sköterskan

Hej!

Hon kommer behöva ett pass, med foto!
    Vad gäller vagn, så tycker jag att en paraplyvagn lämpar sig bra som resvagn för er dotter. De är behändiga och inte allt för sällan när man reser med en "vanlig" vagn kommer den fram trasig eller lite knölig.

Ta me din dotter och provkör vagn. Se till att man kan ha någorlunda liggläge och att den har en suflett och bälte.

Trevlig resa!

MVH Christine

Svar på tråden Resvagn?