Kroppen efter förlossningen
Hur gjorde ni för att komma iform igen? För att få tillbaka sin platta mage? Och hur lång tid tog det innan ni var i den formen som ni var i innan grav?
Tips och ideér!!!
Hur gjorde ni för att komma iform igen? För att få tillbaka sin platta mage? Och hur lång tid tog det innan ni var i den formen som ni var i innan grav?
Tips och ideér!!!
Jag födde barn för 8 månader sen, gick upp 19 kg och har ca 6,5 kg kvar att gå ner.. Jag tränar 2-3 gånger/vecka, går promenader ibland när kroppen tillåter (hade svår foglossning/ischias under graviditeten)..
För mig har det tagit flera år att komma i den form som jag var i innan grav, men det beror på att jag tränade tung styrketräning för att få mer muskler. I stort sett alla muskler tappade jag under graviditeterna...mkt foglossning och fick kraftiga sammandragningar så fort jag tränade. Nu ligger jag åtta kilo under det jag vill väga, och så mycket muskler tar det flera år att få tillbaka.
Fick tredje barnet för snart ett år sedan, och jag har inte gjort något alls för att få tillbaka den platta magen, den har kommit tillbaka av sig självt. Jag har givetvis tagit promenader med barnvagnen, och så tänker jag på hållningen när jag är ute och går och håller ett "stöd" med magmusklerna (inte dra in dem alltså, utan mer att gå och spänna dem) så tränas de automatiskt.
Med mitt första barn gick jag upp 20 kg och jag var åter i form ca 3 månader efter förlossningen, fyra månader efter förlossningen hade jag gått ner 22 kg.
Med andra barnet gick jag upp 18 kg och jag var i samma form ca 5 månader efter förlossningen.
Jag har aldrig tränat utan amningen + promenader då och då är det som har funkat för mig.
Gick upp 25 kg under graviditeten.
Har gått ner 23 kg nu 7 månader efter förlossningen. Har ammat men absolut ingenting annat för att hjälpa till med viktnedgången.
Rör mig nog mindre nu eftersom jag inte jobbar. Har ett ganska fysiskt krävande arbete. Märker dock att en del muskler försvunnit och konditionen har blivit betydligt sämre.Magen är tyvärr lite degigare än förut men det är väl dom där 2 kg som gör sitt också...
Jag födde min lilla grabb för 2,5 vecka sedan och är redan tillbaka till min ursprungs vikt utan att jag gjort något för att uppnå detta. Jag gick visserligen bara upp 9 kilo under graviditeten
Gick upp 33kg första gravititeten Och ett år efter förlossningen var jag dallrig och hade ca 10kg kvar och gå ner. La om min kost, åt sötsaker bara under helgen, började äta mer nyttigt och åt bara frukt efter kl 18.00. Och löpte hem en crosstrainer för jag kommer inte iväg till gym eller liknande. Tränade med den 15min på morgonen och 15-1h på kvällen och vägde mig inte alls från januari till juni och då hade jag gått ner 14kg. som jag behöll fast att jag slutade träna. Men har också ett jobb där vi rör mycket på oss. Är snart i v 22 och har gått upp 9-10kg hittills. Tyvärr när jag slutade röka så la jag på mig 5kg under 3veckor.
Jag hade turen att komma i min normalvikt ca efter 3-4 månader igen men ja gick bara upp 8 kg under grav.
Jag promenerade massor i snabb fart =) och sen rider jag också och de är superbra motion =)
Jag var underviktig när jag blev gravid med första barnet. Idag, efter 2 barn, väger jag 6 kg mer än då och är mycket nöjd med min kropp. För att bli av med de gravidkilon som inte gick bort av amningen slutade jag äta ris, pasta, potatis och bröd under en period. Jag promenerade dessutom varje kväll och gör fortfarande.
Jag gick upp 14kg med min son, och de kilona försvann på bara några veckor.
Däremot såg jag inte ut som innan, det var liksom en annan fördelning. Så det tog kanske 1,5 år till innan kroppen gick tillbaka till startläget så att säga. Förutom magen som blev full av bristningar och fortfarande inte ser ut som den gjorde förr men det kan jag leva med
med 1a barnet gick jag upp 29kg, 10v senare var de borta. men magen putade ändå.
blev gravid snabbt igen, ca 4mån efter första föddes.
Gick då upp hela 34kg! och det tog mig 7½mån att gå ner dessa!
vill tillägga att det mesta har varit vätska med båda, har ff vätska kvar o minstingen är 9½mån nu.:S
fick havandeskapsförgiftning med båda.
mina magmuskler putar rejält, jag ser ff gravid ut...:S
Jag gick upp trettio kg. Allt var borta med marginal efter fyra mån helamning. (Jag hade en helt hysterisk mjölkproduktion.) Däremot är kondisen inte riktigt vad den varit än, nu tio mån efter förlossningen. Jag har helt enkelt inte tid att träna så mkt längre.