Ogi skrev 2011-02-04 22:54:59 följande:
Oj vad mycket tips jag fått nu!!! Tack så enormt mycket allihopa :) Jag ska testa allt ni har gett förslag på. Man blir nog lite hemmablind och serverar kanske inte så mycket "nytt". Har fått mycket nya idéer efter det ni skrivit och jag hoppas att han börjar äta lite mer nu.
Idag hade han dille på skinka och var allmänt mer matglad än vanligt här hemma. Tyvärr verkade han vara lite väl matglad för han kräktes upp allt precis innan han skulle sova, stackarn :(
Ni som serverar smoothie och sånt till era små - serverar ni i vanliga glas med sugrör eller finns det något fiffigt glas för sådana tjocka drycker, som man inte kan spilla ifrån? Vi har börjat ge glas med sugrör till vår skrutte, men han häller gärna ut innehållet och kladdar med det istället för att dricka.
Vi hittade ett billigt set med fyra plastmuggar med lock och sugrör- perfekta smoothiemuggar. Jag tror märket var Nuby (heter det så?) Vi köpte dem på en babyaffär, nu tror jag att jag har sett märket på ICA MAXI också.
Det GÅR att spilla ur, men det är svårt

Numer kan han sitta i soffan och dricka ur den.
Nu har han en lillebror som är 7 månader, och OJ vilken skillnad det är att ha ett matglatt barn! Lillebror mumsar friskt på vad han får, så det där är jätteolika. En 1,5-åring kan visst vara kräsen/mindre intresserad av mat.