• lovedoodi

Crescent comfort duo (lufthjul)

Hej.

Vi har tänkt köpa en sådan barnvagn men nu undrar jag om någon haft en sån och vad ni tycker om den..

Är den bra eller dålig??

tell me! :D

• Svar på tråden Crescent comfort duo (lufthjul)
  • enlitenbitkaka

Har ingen men en snabb titt på specifikationerna säger att den väger 18 (!!) kilo. Har aldrig hört om en vagn som väger så mycket. Tänk hur tung och otymplig den blir med några kilo barn i också...

Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • lovedoodi

så tung? det verkade den ju inte vara i affären :P
    hmm men vi hade funderat på den stora emmaljunga annars men den väger nog ännu mer :P

• lovedoodi

jo jo, men jag har inte fastnat för någon brio, gillar dom inte alls faktist :p
    citycrossen är så dyr så just därför vi sluta kolla på emmaljunga överhuvudtaget..
    Prövar denna ändå, hört att den e smidig ändå..

• sötmysan

vi har en fast inte med lufthjul då och jag är hel nöjd. stabil och rejäl och dottern sover prima i den under promenaderna.18 kg har jag svårt att tro att den väger. tror min väger 13-14kg om jag inte minns fel. lilla jag lyften den i och ur bilen iaf utan problem.

men jag har bara använt den som liggvagn hittills så jag kan inte uttala mig om hur sittdelen är som.,..

• lovedoodi
    sötmysan skrev 2011-02-05 01:25:02 följande:

vi har en fast inte med lufthjul då och jag är hel nöjd. stabil och rejäl och dottern sover prima i den under promenaderna.18 kg har jag svårt att tro att den väger. tror min väger 13-14kg om jag inte minns fel. lilla jag lyften den i och ur bilen iaf utan problem.

men jag har bara använt den som liggvagn hittills så jag kan inte uttala mig om hur sittdelen är som.,..

tack för det svaret :)
    Köpte en igår så vi får se hur ja känner när väl den lilla ligger i ;)
    men den kändes jätte bra utan bebis i iaf :)
  • jessy02

Hej!

Vi har oxå köpt denna vagn, den väger inte 18 kg. Eller ja den vägen 18 kg med alla delar, alltså vikten med alla delar när du köper vagnen, men man har ju bara liggdel eller sittdel i =))Så vikten är på ca 13-14kg =)

Svar på tråden Crescent comfort duo (lufthjul)