Kan jag kräva nya?
Nu är jag less på detta problemet jag har.
I somras, närmare bestämt i Juni så köpte jag nya glasögon hos Specsavers. Sedan dess så har det bara varit problem med ena paret.
Nämligen att glaset på vänstra sidan håller på att åka ut, det ramlar inte riktigt ut men det sticker ut, det ser fult ut och det märks alldeles för väl.
Jag har varit in med det fler gånger och dom har fått in glaset någorlunda bra vissa gånger. En gång slipade dom till kanterna på glaset för att få in det ännu mer men det åker ändå ut alldeles för mycket.
Detta är alltså på vänstra sidan upptill som det sticker ut eller vad man ska säga.
Nu för 14 dagar sedan så var jag in med dom och dom skickades då till tillverkaren för att det skulle göras om från början. Idag när jag var ner och hämtade ut dom så var det fortfarande inte fixat. Men tjejen som hjälpte mig där fick in glaset ganska så bra på vänstra sidan. Men då jag senare kom hem till min kompis så märkte jag att det nu sticker ut lika mycket som det gjorde upptill, men denna gång nertill. Samt att det fortfarande sticker ut lite upptill.
Sen märkte jag också att glaset på högra sidan sticker ut lite. Vilket det inte har gjort tidigare.
Jag börjar nu bli less på att springa dit med detta felet hela tiden och dom inte kan fixa det eller göra något åt det.
Så min fråga är nu..
Kan jag eller har jag rätt till att jag ska få helt nya bågar och allt sånt där? Eftersom att det inte går att fixa till? Och inte betala något alltså att jag får kolla och testa ut andra bågar som ligger i samma prisklass som dessa gör och byta helt rakt av?
Skulle det vara något jag kan göra tror ni? För dom får ju inte till det, inte ens tillverkarna får till det..