• Aiva

Ni som hade lågt liggande barn, när föddes dom?

Väntar andra barnet och var hos BM idag. Hon + en kollega konstaterade att barnet ligger väldigt långt ner. Jag är på v 35+1.

Blev nu nyfiken på om det kan påverkar när bebisen kommer födas. Om det finns ngt hopp om att den lilla kanske tittar ut innan bf.
    Samt ifall förlossningen kan förväntas gå fortare. Nu var visserligen förra förlossningen inte särskilt långdragen o helt komplikationsfri. Konstaterade att det var på g vid kl 5, åkte in vid 16 och födde 23:50. 

Men hur gick det för er andra? 

• Svar på tråden Ni som hade lågt liggande barn, när föddes dom?
  • Diablo

Min låg jättelångt ner och hon kom ett par dagar innan BF.

Har man tur behöver man inget vett!
  • Aiva
    Diablo skrev 2011-02-03 16:18:25 följande:
    Min låg jättelångt ner och hon kom ett par dagar innan BF.
    Ok låter ju uppmuntrande Min son föddes på BF+13 så hoppas ju att denna ska titta ut lite tidigare

Hur tidigt/sent i graviditeten blev det konstaterat att hon låg långt ner? 
  • mammabamma

Fick också veta i måndags att bebis ligger väldigt långt ner och är fixerad, och fick också förhoppningar .
    Var då på v. 35+2..så följer tråden vidare med nyfikenhet . Dock födde jag förra på BF+4 så var ju inte jättesent, men tar gärna ngn vecka innan BF denna gång om jag får välja

• Diablo

Det var ganska tidigt, för jag fick reda på det innan jag skulle resa till Paris. Kan har varit två månader innan BF. Jag var lite rädd att hon skulle komma i Frankrike, då den andra dottern var född i v.33. Men som sagt, hon höll sig inne till ett par dagar innan BF.

Har man tur behöver man inget vett!
  • Aiva
    mammabamma skrev 2011-02-03 16:31:46 följande:
    Fick också veta i måndags att bebis ligger väldigt långt ner och är fixerad, och fick också förhoppningar .
    Var då på v. 35+2..så följer tråden vidare med nyfikenhet . Dock födde jag förra på BF+4 så var ju inte jättesent, men tar gärna ngn vecka innan BF denna gång om jag får välja
    Då kan vi hålla tummarna tillsammans
  • milky

Vad menas med att bebis ligger långt ner? Att den är fixerad eller att den skulle ligga ännu längre ner? Eller är det att man kroppsligt är byggd så att bebisen ligger långt ner?

• Hoppetossan 79

Båda mina barn har legat långt ner tidigt. Verkat vara så med denna också. Tror inte det påverkar när det sätter igång, däremot sa min bm till mig när jag väntade andra att det ofta går lite fortare när de ligger långt ner och det stämde väldigt bra på mig.

• Aiva
    milky skrev 2011-02-03 22:43:52 följande:
    Vad menas med att bebis ligger långt ner? Att den är fixerad eller att den skulle ligga ännu längre ner? Eller är det att man kroppsligt är byggd så att bebisen ligger långt ner?
    Jag menar att bebisen ligger långt ner i bäckenet. E fixerad o ligger så långt ner att det e svårt för bm att känna huvudet ordentligt.
  • Aiva
    Hoppetossan 79 skrev 2011-02-03 23:25:41 följande:
    Båda mina barn har legat långt ner tidigt. Verkat vara så med denna också. Tror inte det påverkar när det sätter igång, däremot sa min bm till mig när jag väntade andra att det ofta går lite fortare när de ligger långt ner och det stämde väldigt bra på mig.
    Hur mkt fortare gick det?
Svar på tråden Ni som hade lågt liggande barn, när föddes dom?