2,5 månaders som inte vill sova själv.
Hej,
jag har en ljuvlig liten kille på 2,5 månader som absolut inte vill ligga själv och sova på dagarna. Han sover väldigt mycket fortfarande men har dock fått lite längre och fler vakenstunder, han är vaken ca 6 timmar/dygn. "Problemet" är när han sover på dagen, då ska han absolut ligga i famnen. Hur djupt han än sover och hur avslappnad han än är, så vaknar han DIREKT när man lägger ner honom. Jag har provat att lägga en varm vetevärmare på hans sovplats först, så att det ska vara varmt och gott, jag har provat att lägga honom på olika ställen tex i sängen och vagnen, men inget funkar. På natten sover han själv i sin säng upp till 7 timmar i sträck, utan problem. Det är ju jättemysigt att ha honom i famnen, men lite svårt då jag har en kille till på 5 år, som får stå tillbaka mycket nu, då lillebror lägger beslag på mamma mest hela tiden... Har du något bra tips hur jag kan få detta att fungera?
Ps. Jag antar att det kanske skulle vara bra att han somnade själv och inte i min famn, men det har jag inte heller fått till .