Nu vill de ha referenser jag inte har.
Jag bor utomlands och såg för ett tag sedan att ett företag sökte översättare som talade något av de nordiska språken. Trots att jag inte har någon tidigare erfarenhet kontaktade jag dem och skickade in min cv. Det stod ingenstans att man var tvungen att ha erfarenhet, bara flytande norska, svenska eller danska.
Fick svara på lite olika frågor via mejl och sedan hade jag gått vidare till att få göra tester. Man skulle översätta olika typer av dokument, som sedan skulle granskas av en erfaren översättare. Till min stora glädje fick jag svaret att testen varit jättebra och att jag vore perfekt för jobbet.
Problemet nu är att de vill ha tre stycken referenser som de kan kan fråga om mina tidigare erfarenheter som översättare. Jag har ju ingen. Har aldrig jobbat med det och heller aldrig påstått att jag har det. Blev så ledsen, har lagt ner mycket tid på testerna och så ska det sluta såhär.
Vad skulle ni gjort? Struntat i det? Sagt att ni tyvärr inte har några såna referenser, men att det kan få mina referenser från tidigare jobb? Alla idéer mottages tacksamt.