• mormor 1965

KIA VENGA

Någon som vet nåt om denna bil? Funderar ev. på att byta min Nissan Note till en sån.

• Svar på tråden KIA VENGA
  • Pixboy

Vi bilägare hade den som långtestsbil, dvs de ägde den själva under 2010 och skrev löpande artiklar om den. Mycket informativt
    http://www.vibilagare.se/test/langtest?make=233&model=
    En del ris och en del ros, precis som med alla bilar.
    Tänk på Kia Venga har fått en systerbil i Hyundai ix20, samma grejer under skalet, kolla vem som ger bäst pris

• mormor 1965

Mm, jag vet. Men den säljs inte här ännu....Tips på andra bilar i samma stil?

• Miss Obsessive

Sambon och jag provkörde den och tyckte det verkade vara en mysig bil som vi tom övervägde att köpa. Ända tills sambon kollade upp vad de hade i krocksäkerhet (inte jättedåligt iof, men inte jättebra å andra sidan heller).
    Men om man inte tycker det är någon avgörande faktor vid ett bilköp, så har det kanske mindre betydelse Glad 

• Pixboy

Annat tips kan vara nya Opel meriva. Jag har inte kört den men den har fått bra kritik

• mormor 1965

Den lär ha 5 stjärnor i krocksäkerhet nu. Att den bara fick 4tidigare berodde på att bältet skavde mot nån plastdel som i värsta fall kunde slita av bältet. Nu är det åtgärdat och det finns ett plasthölje runt bältet på den platsen.

Svar på tråden KIA VENGA