KIA VENGA
Någon som vet nåt om denna bil? Funderar ev. på att byta min Nissan Note till en sån.
Någon som vet nåt om denna bil? Funderar ev. på att byta min Nissan Note till en sån.
Vi bilägare hade den som långtestsbil, dvs de ägde den själva under 2010 och skrev löpande artiklar om den. Mycket informativt
http://www.vibilagare.se/test/langtest?make=233&model=
En del ris och en del ros, precis som med alla bilar.
Tänk på Kia Venga har fått en systerbil i Hyundai ix20, samma grejer under skalet, kolla vem som ger bäst pris
Mm, jag vet. Men den säljs inte här ännu....Tips på andra bilar i samma stil?
Sambon och jag provkörde den och tyckte det verkade vara en mysig bil som vi tom övervägde att köpa. Ända tills sambon kollade upp vad de hade i krocksäkerhet (inte jättedåligt iof, men inte jättebra å andra sidan heller).
Men om man inte tycker det är någon avgörande faktor vid ett bilköp, så har det kanske mindre betydelse
Annat tips kan vara nya Opel meriva. Jag har inte kört den men den har fått bra kritik
Den lär ha 5 stjärnor i krocksäkerhet nu. Att den bara fick 4tidigare berodde på att bältet skavde mot nån plastdel som i värsta fall kunde slita av bältet. Nu är det åtgärdat och det finns ett plasthölje runt bältet på den platsen.