• vveronicaa

Sälja eller spara barnkläder?

Hej! Tänkte höra med er mammor hur ni brukar göra med era barns bebiskläder/barnkläder?
    Jag har en dotter på 4,5 och en pojk på snart 3 år och jag har tidigare sålt en del barnkläder men har nu fått ihop ganska mycket igen och känner att jag inte har plats för allting. Jag planerar att läsa på högskolan och kommer väl då läsa i nästan 3,5 år och har väl känt samtidigt att det skulle vara roligt med ett syskon till mina barn men eftersom att jag vill utbilda mig så vill jag gärna vänta med barn nr 3. Det känns smart att spara kläderna jag har, då kläder kostar en del men samtidigt gör dom ingen nytta i gaderoben heller. Och värdet på kläderna sjunker ju också.

Hur gör ni andra, säljer ni kläderna när barnen växt ur dom eller sparar ni under lång tid ifall ni vill ha fler?
    Skriv gärna och berätta hur ni gör..

tack på förhand!
    //Veronica

• Svar på tråden Sälja eller spara barnkläder?
  • Kojbe

Jag hade sålt de.
    Man kan ju fynda i ullared el på tradera om man vill senare.

• Julutzi

Jag GAV bort det mesta efter tvåan, sålde lite... Vi skulle ju inte ha fler barn
    Jaha... så det blev att köpa nytt nu då... Köpte en hel del begagnat och har fått lite med! Spara det om du har plats är mitt tips eller i alla fall rensa och spara lite....

♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • MintMint

Jag har fem år mellan mina barn. Efter första barnet sparade vi ytterst lite (då fanns ju inte ens planerna på fler barn). Nu sparar jag en del efter storebror, men bara sånt som är helt och fint (inget slitet). De ska ju ändå läggas undan i ca 4-5 år, innan lillebror kan ha de. Men om jag känner mig själv rätt, så kommer jag att  glömma bort de och ändå köpa massa nytt till lillebror.Skäms Man kan ju spara sånt som är lite extra fint, eller speciella kläder och sälja resten.

• La Lola

Jag ger bort de!

Fick kontakt med en gammal gymnasieklasskompis som fick barn nästan på dagen 1 år efter att Hedda hade fötts.
    Hon kommer o hämtar mer kläder nästa vecka.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Kina79

Mellan första och andra barnet sparades nästan allt, eftersom vi visste att vi ville ha syskon efter två år.

Efter andra barnet var jag rätt trött på kläderna + att vi visste att det skulle dröja några år innan tredje barnet, så då sålde/gav jag bort allt.

Fyra år efter andra barnet kom tredje och nu blir det till att leta kläder, nytt, Tradera, Blocket mm.

Jag ångrar att jag gav bort och sålde allt. En del hade varit jättekul att ha kvar.

Så mitt råd är att rensa och behålla ca hälften.

• Cecci78

Vi sparade nästan allt efter ettan, tvåan har en del av det nu. Nästan alla babykläder har jag sparat:) men mest av nostalgiska skäl nu för jag tror inte de kommer till användning mer. Nu sparar jag det efter ettan som inte är slitet och som jag vet att tvåan kommer att använda (en pojk o en flicka). Ger bort eller säljer resten.

• Nilina

Har MASSOR med barnkläder som jag egentligen skulle sälja bort.. men det sitter ju så mycket minnen och känslor kvar i dom tycker jag.. Har gjort så att jag sparat undan ca en 31liters back (smartstoore) efter varje barn som är "viktigast" och resten ska säljas inom kort. Vi har dom barn vi är nöjda med, planerar alltså inga syskon i närtid. 
    Hoppas att nära och kära ska få barn snart så man kan ge bort lite

Var är bäst att sälja på?
    Funderar på tradera
    Enskilda plagg eller paket?

Vart har Ni sålt? 

Svar på tråden Sälja eller spara barnkläder?