• Hemlighet

Ont vid ägglossning för första gången

Sitter här med utslag på äl testet och värk i magen. Kan smärtan ha med äl att göra?
    Har inte kännt av äl innan, men fick ta bort ena äggledaren för 3 veckor sedan pga utanförhavandeskap och detta är första äl efter det.
    Jag har ondare på ena sidan, känns som mensvärk. Det gör så ont att jag vill ta en alvedon.
    Någon annan som har så här ont vid äl?

• Svar på tråden Ont vid ägglossning för första gången
  • mumwannaB

Det kan absolut ha med din ÄL att göra. Jag får så ont ibland  att jag knappt kan röra mig. Minsta rörelse ilar in i äggstockarna och ut i ryggen. Eller oxå kan det vara som ett konstant tryck över tjejmagen.

• Hemlighet
    mumwannaB skrev 2011-02-10 14:17:11 följande:
    Det kan absolut ha med din ÄL att göra. Jag får så ont ibland  att jag knappt kan röra mig. Minsta rörelse ilar in i äggstockarna och ut i ryggen. Eller oxå kan det vara som ett konstant tryck över tjejmagen.
    Jo det hade nog med det att göra. För efter några timmar och alvedon så försvann det.
    Uch vill inte ha så här ont vid varje äl, för du blir ju inga barn gjorda
  • HemmafruLycklig

har ni märkt att man får VÄRRE mens och ÄL-symtom när man fått barn??!! har aldrig lidit av dettta förr men nu efter tre graviditeter känner jag av ALLT som händer inne magen. Har dock inte kommit igång med menstruation efter min yngsta som är 8 mån, men efter 2:a liltjejen kunde jag i princip "känna" från vilken äggstock ägget lossnade och nästan hur ägget vandrade hela vägen ner mot livmodern. Sjukt... Får molvärk och illamåeende och ett SKITHUMÖR (!!!) nån dag innan ÄL, sen när ägget lossnar får jag svinont och är sur ända tills mensen kommer. Då är det som att dra ut en propp och allt vatten som jag samlat på mig försvinner ur mig, samt ilskan och det onda. Så nu för tiden är det nästan som att jag längtar till att få mens!

hur är det för er? kram 

Svar på tråden Ont vid ägglossning för första gången