• elefantmamman

Hjälp! Hur får jag upp låset?!

Min dotter ska ha disco i skolan i morgon och jag la ner lite grejer hon ska ha i hennes smyckeskrin som hon ska ha med. Kom på att jag glömt att lägga ner en sak och nu får jag inte upp det. Hon blir så ledsen om hon inte får med sig sakerna i så jag måste få upp låset på nåt sätt.
    Smyckeskrinet är från Guldfynd och har ett sånt kodlås som man snurrar fram 3 siffror på. Jag vet att jag har knappat in rätt kod men låset öppnar sig inte.

SNÄLLA nån som har ett tips på hur jag får upp låset?

• Svar på tråden Hjälp! Hur får jag upp låset?!
  • Ponderosa

Hmm nä har nog ingen lösning på hur du ska öppna låset.
    Det finns inte nån möjlighet att skruva bort gångjärnen på baksidan av skrinet och öppna det den vägen?
    Annars är det nog bara att snurra och krångla med låset tills det går upp.

• elefantmamman

Nä, allt är fastnitat

Jag är helt säker på koden, jag öppnade ju skrinet förut när jag packade ner sakerna. Det måste ju ha gått i baklås på nåt sätt.

• Lellebror

risken finns ju att du omedvetet har bytt kod på skrinet medans det var öppet, vet inte hur deras lås fungerar.
    men se det som så du har bara 1000 kombinationer att prova

• elefantmamman

Jag är ganska säker på att jag inte har gjort det. Man måste tycka öppningsknappen åt "fel" håll samtidigt som man ändrar koden.

1000 kombinationer sa du....tur att sömn är för mesar

• Lellebror
    elefantmamman skrev 2011-02-04 01:49:39 följande:
    1000 kombinationer sa du....tur att sömn är för mesar
    thats the spirit ;)
    syrran köpte en bil från ett dödsbo engång.
    koden till stereon fanns inte nerskriven någonstans.
    tog ett par veckors resande till jobbet innan jag hade löst den ( syrran körde jag knappade )
    tur att det inte var en sån stereo som låste sig efter 3 försök

tror vi hamnade på 44xx innan den låstes upp
    sen krockade hon bilen
  • elefantmamman

Så klart att hon gjorde. Lagen om alltings jävlighet.

Ja, en sak är säker...inga fler inbyggda lås. Nä hänglås ska det vara så man i alla fall kan knipsa upp skiten!

• elefantmamman

Har försökt med en matkniv men det hände ingenting.

Hon älskar verkligen sitt skrin. Vill hellst inte bryta sönder det

• Lellebror

prova och sätt lite press på knappen samtidigt som du vrider hjul 1. känner du att det "knäpper" tills å tar du hjul 2 o sen 3, annars byter du och gör om fast börjar på 3an

Svar på tråden Hjälp! Hur får jag upp låset?!