han vill BARA sova!!!
Jag håller på att bli galen på min sambo! Vi har 2 hundar och ett barn på snart 7 månader. Hans "uppgifter" hemma är att gå ut med hundarna morgon och kväll samt att laga middag. Men inte ens detta små saker klarar han av. För att han är såååå trött hela tiden!
På morgonen försover han sig 4 av 5 dagar i veckan, så det blir jag som får gå upp klockan 06,00 och packa ner bebisen i vagnen och gå ut med hundarna. Vilket ju blir lite bökigt särskilt nu på vintern med alla kläder. Och det faktum att jag behöver få sova ut på morgonen eftersom bebisen vaknar flera gånger per natt gör ju inte mig gladare direkt.
Härom dagen så tyckte han att jag skulle laga middag! Inga problem egentligen för mig om det inte va för att han ville SOVA!! Så då menar han att jag ska laga middag samtidigt som jag ska hålla kolla på den lille som dessutom precis har börjat krypa.
Och att gå ut med hundarna på kvällen! Det är knappt det går! Han är ju så trött, så ibland har han mage att fråga om jag kan göra det efter att jag har lagt pojken att sova vid 22-23 tiden?
Det jag undrar nu är om någon har nåt tips på hur han ska bli piggare? Och hur jag ska få upp honom på morgonen utan att sonen vaknar och jag låter gnällig?