Hus VS Radhus/Parhus/Kedjehus
Behöver råd och tips!
Vi bor idag i ett bostadsrättsparhus som vi känner dels börjar bli lite för litet och dessutom betalar vi utöver avgiften till föreningen väldigt mycket av de kostnader som man har när man äger sitt boende i ägandeform. Alltså vi känner att det skulle i längden vara mer fördelaktigt för oss att bo i en äganderätt o istället för att betala till en förening betala av på våra egna lån.
Jag är uppvuxen i stooor villa och har alltid sagt att så vill jag gärna bo när jag själv bildar familj men nu när det kommer till kritan blir jag velig. Hus och tomt är ju inte bara nöjje utan mycket arbete, tidskrävande och kostsamt. Ett radhus i äganderättsform tar ju oxo tid och pengar men jag inbillar mig att det ändå inte riktigt handlar om lika mycket jobb som ett helt hus?
Ena dagen är jag helt inne på att köpa ett radhus, att nöjja oss med en liten tomtplätt men att ha tillräckligt stort inne så vi får plats, inga jätte ytor men heller inte trångt. Andra dan så får jag syn på en villa och blir plötsligt helt galet kär i ytorna, den stora tomten etc.... velig eller vadå?
Kan ni ge mig tips och råd? Skillnaderna mellan att bo i radhus/parhus/kedjehus mot att bo i hus. Vi pratar nu då om äganderätter i båda fallen och inga bostadsrättsföreningar.
TACK :)