• micra

Svårt att hitta skötbord med "rätt" mått

Vi har så svårt att hitta ett skötbord som passar till vårt badrum. På bredden är det inga problem, då får vi plats med en ganska stor möbel. Det är djupet som ställer till det. Vi får in ett skötbord som är max 70 cm djupt men alla vi har hittat hittills har varit djupare än så (om man inte vill ha ett vägghängt eller badkarsanpassat men det är inget alternativ för oss). Är det någon som vet var man kan få tag på en bra möbel, gärna med förvaringsmöjligheter, som är mindre än 70 cm djup?

• Svar på tråden Svårt att hitta skötbord med "rätt" mått
  • Tainted

kan ni inte ställa det på tvären?
    jag hade också det problemet och köpte ett som var ganska smalt, med 2 hyllor förvaring under men det var på hjul så när det var dags att byta så rullade jag bara ut det. men oftast lät jag det bara stå på tvären och bytte "från sidan", inga problem alls. på just den modellen kunde man även vika ut själva skötbädden och så var det en badbalja under som man lätt kunde fylla med vatten från duschen och sen tappa ur genom en slang som följde med. perfekt med de minsta bebisarna då det kan va lite klurigt att hålla i barnet i en neråtböjd ställning som man annars får göra om det badas i golvhöjd.

• AnnelieE
    She is Me skrev 2011-02-04 11:42:47 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50144765  vet flera som har använt detta och varit mycket nöjda.
    Vi har det och är supernöjda! Rekommenderar dock en bit plastad frotté under en handduk på det för att slippa tvätta hela skötbordet när det händer olyckor. *vis av erfarenhet* Glad
  • She is Me
    AnnelieE skrev 2011-02-04 11:47:42 följande:
    Vi har det och är supernöjda! Rekommenderar dock en bit plastad frotté under en handduk på det för att slippa tvätta hela skötbordet när det händer olyckor. *vis av erfarenhet* Glad
    ja vad vore livet utan plastad frotté Skrattande det har jag alltid haft med mig, för då kan man byta blöja nästan var som. 
    Google is my friend ♥
  • micra

Tack för era svar!

Vill egentligen helst ha en "riktig möbel" i trä, gärna en som går att använda som byrå eller hylla när skötbordsperioden är slut. Men jag har insett att det inte går att få allt. Flört

Vi kikade runt i ett av uthusen och hittade på några gamla skåpstommar från köket och den ena var faktiskt perfekt i mått om man bara bygger på det på höjden. Stabilt och bra! Så det kan ju rekommenderas. Glad

• Hannathu

De flesta amerikanska skötbord är vända på tvären och det är inte alls svårt att byta så bara man vänjer sig. En annan fördel är att man inte är i skottlinjen

Föreslår att ni "bygger" ett eget.  Tex en byrå där ni ordnar en sarg upptill eller varför inte ett kökskåp som är 60 djupt och valfri bredd, lagom arbetshöjd och ger massvis med förvaring.

Svar på tråden Svårt att hitta skötbord med "rätt" mått