• Lady Bling

Gyn som ger pergotime/sprutor för att få ÄL trots högt BMI?

Har du tips på någon gynekolog som vill ge pergotime/sprutor för att få ägglossning trots att man har ett högt BMI?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-04 11:24
    Gärna en gyn i Stockholmsområdet.

• Svar på tråden Gyn som ger pergotime/sprutor för att få ÄL trots högt BMI?
  • Amazina

Hur högt är "högt" BMI? Finns det någon kontraindikation som gör att man inte skulle kunna ge det?

• Lady Bling
    Amazina skrev 2011-02-04 11:25:25 följande:
    Hur högt är "högt" BMI? Finns det någon kontraindikation som gör att man inte skulle kunna ge det?
    BMI 33. Nja, kontraindikation, pergotime ger ofta mindre effekt med ett högde BMI, men förra gången lyckades jag på 2:a enkelkuren pergotime, då vägde jag 4 kg mindre än nu. Nu vill gyn ge upp efter en bara en enkelkur och en dubbelkur som han inte tycker ger tillräckligt stora äggblåsor. Alltså sammanlagt endast två försök med pergotime.
  • Lady Bling

Någon som har något tips?

• crossfit

Östrogen aktiveras i fettväven. Det innebär att ett högt BMI i princip fungerar som preventivmedel. Jämför med p-piller. Ingen skulle ju läka p-piller och få pergotime samtidigt. Att vara gravid och överviktig har ju också risker.
    Kan du inte försöka gå ner i vikt lite först?

• Lady Bling
    crossfit skrev 2011-02-04 16:32:50 följande:
    Östrogen aktiveras i fettväven. Det innebär att ett högt BMI i princip fungerar som preventivmedel. Jämför med p-piller. Ingen skulle ju läka p-piller och få pergotime samtidigt. Att vara gravid och överviktig har ju också risker.
    Kan du inte försöka gå ner i vikt lite först?
    Jo, kan kan jag väl, men det handlar om 4 kg som jag gått upp sedan förra gången jag fick pergo då det funkade med enkeldos på andra försöket utan problem och nu har jag fått en enkeldos och en dubbeldos med pergo och gyn vill ge upp då han inte tycker att jag svarar tillräckligt bra.
  • Lady Bling

Gyn vill att jag går ner typ 10 kg åtminstone, fast det bara skiljer 4 kg sedan gången innan då pergo funkade bra.

Svar på tråden Gyn som ger pergotime/sprutor för att få ÄL trots högt BMI?