Ingen ÄL efter en dubbelkur pergotime, finns det då någon chans med trippelkur? Gyn vill ge upp jättesnabbt, hjälp snälla ni!
Har fått min yngsta dotter med pergotime på andra försöket med enkelkur för snart 4 år sedan. (1:a barne blev till på första försöket helt utan någon behandling)
Nu försöker vi få ett syskon och försökte en enkelkur pergotime, men det blev ej någon ägglossning av det, trodde gyn, för jag hade bara en äggblåsa på 12 mm på cykeldag 12.
Inget blodprov togs för att se om jag fick ägglossning, men fick starkt positiva ägglossningstest på cykeldag 21-22-23. Lyckades inte ha sex då av olika anledningar, och fick mens på cykeldag 36, så det stämmer ju med när jag fick positivt på ägglossningstesterna.
Fick då ta en dubbelkur istället, men på dag 12 fanns 3 äggblåsor på 12,13 och 14 mm. Fick komma igen på VUL cykeldag 15, och då hade ingen av äggblåsorna växt till sig mer, och då säger gyn att det troligen inte blir någon ägglossning av det, trots att jag brukar ha långa menscykler, och förra gången inte fick positivt ägglossningstest förän sent i cykeln.
Då säger gyn att det verkar som att jag inte svarar på pergotime och att det inte är nån ide att försöka igen då. Han vill inte ge sprutor istället för att jag har ett BMI på 33, även om han säger att det brukar funka bättre än pergotime.
Har gått upp 4 kg sen förra gången vi lyckades med pergotime, han säger att jag i så fall måste komma under 30 i BMI först, trots att det förra gången gick utan problem, med ett BMI på över 30.
Efter en del övertalning skulle jag få försöka nästa cykel med en trippelkur pergotime, innan vi "kastar in handduken" som gyn sa...
Frågan är nu, brukar man inte försöka mer än bara en gång med varje kur med pergotime med enkel, dubbel, trippelkur innan man helt ger upp?
Finns det någon chans med trippelkur pergotime om man ej svarar tillräckligt på en dubbelkur?
Finns det någon chans att man ändå får ägglossning på typ cykeldag 22 eller 23 om äggblåsorna är så små cykeldag 15?