Babysim, vad behövs..
Ska iväg på babysim i morgon för första gången me lillen.
vad behöver man tänka på o ha med sig? har en känsla att ja kan packa som om vi skullev a borta en vecka=)
hen e 5½ månad
Ska iväg på babysim i morgon för första gången me lillen.
vad behöver man tänka på o ha med sig? har en känsla att ja kan packa som om vi skullev a borta en vecka=)
hen e 5½ månad
* Badbyxor
* handduk + badcape till bebisen
* handduk till dig
* duschcream, borste mm
jag tar med 2 handdukar till honom och en till mig. badolja, bilbarnstol (att bära honom i och sätta honom i när jag duschar) på vår simhall finns badbalja att låna annars e det ju enkelt att bara duscha tillsammans lite snabbt. sen tog jag med ett ombyte till honom och 2 st blöjor och tvättlappar så jag slipper släpa med skötväskan också. det e nog allt tror jag.
ja badkläder behöver man ju med men det e ju självklart
Badkläder och handuk!
Det är väl egentligen det enda som behövs
Sen kan det ju vara bra med ngt att äta (om du inte ammar o sen när du slutar) ngt att dricka efteråt. Beror ju lite på vilken tid ni skall dit.
Tänk på att dom brukar bli väldigt tröta efteråt och sommna gott.
Vi har när vi går till o från badssängen badcape (som blir väldigt blöt...) Torr handuk sen när jag ska torka min dotter torr...
Min dotter iaf blir kanon trött efter badet så när vi har duschat fixar jag henne först och lägger henne i vagnen (brukar somna inom 2 min) sen fixar jag mig... Ett litet tips!
Hörde ngt om at tman skulle ha med sig tvål till barnet, stämmer de? för att de ska bli av med allt klor, eller räcker de o bara duscha av?
På vårat bbaysin hade dom barnstolar som man kan sätta barnet i när man duschar (och även att dom sitter i dom och duschar)
Har ett gäng med badlakan med mig och sedan badbyxor. En handduk att lägga på golvet så att bebben kan ligga där är bra om det inte finns något smart på plats. Om inte annat så när man klär på bebben.
Tänk på att man inte ska köpa badkläder från en vanlig affär. Det ska vara specialare som håller tätt och inte läcker ut olyckor i vattnet. De brukar man få köpa i samband med babysimmet. Vi fick tex göra det på ett infomöte innan...
Våra kostade 160:- (ska enligt förpackningen hålla i 3år)
Ifa du inte köpt det så har du här en prisuppg. Jag själv fick en chock när hon sa vad dom kostade
JAg köpte badbyxa som håller tätt på Lindex för ca 60kr
Imse Vimes har oxå bra badbyxor. De kostar drygt 130 kr och finns i de flesta baby-/barnaffärer. Obs! De är små i storlekarna så gå efter ålder och inte vikt! Men jag vet flera som oxå är nöjda med de från Lindex. Däremot ska man inte köpa de s.k. "Aqua Nappies" som tydligen flyter för mycket (enligt vårt babysim).
Vi duschar bara av vår baby utan tvål. Däremot brukar vi tvätta håret på henne, så schampoo och balsam kan vara bra.
Det man behöver: Badbyxor, handduk(ar), nappflaska om man ger tillägg/välling/dryck, hudkräm om man har baby med torr hy. Kan vara bra att ha med sig torra kläder till babyn oxå om man bär runt på babyn medan man själv är våt. (Vi lyckas alltid med det...)
har köpt på lindex o den e godkänd av hon som håller i det
jag har åxå köpt badbyxor från Lindex, jätte fina och håller tätt, och bra pris!!!
På vårt babysim är det inte så mycket klor i vattnet. Ledaren sa att om barnet är ävldigt kinkigt eller redan är torr så MÅSTE man inte duscha av dem. Och då man duschar måste man inte ha tvål. Men de luktar lite klor efteråt...