• Miang

Britax B-Smart?

Är det någon som har en Britax B-Smart här och kan säga hur den är? Jag är på jakt efter en prisvärd smidig sittvagn för ett litet barn så den måste ha fullt liggläge och vara vändbar. Den ska klara av lite terräng också. B-Smart verkar uppfylla mina behov men jag har inte hittat någon att klämma på. Såg en Britax syskonvagn idag och den verkade ju ok men jag har fått väldigt olika signaler från försäljare jag träffat angående Britax vagnar. En sa att de är bra och prisvärda även om de inte har riktigt samma kvalité som t.ex. Brio men det begriper jag ju, det finns ju en orsak att Brio Go kostar 3000 kr mer... Men två andra försäljare har rynkat på nästan åt dem. Det kan ju vara ett dåligt försäljningsknep - eller är Britax så mycket sämre än Brio, Emmaljunga m.fl?

• Svar på tråden Britax B-Smart?
  • SusanneF

Hej!
    Vi är oerhört nöjda med vår Britax B-smart. Under den här varga vintern så har vi kört runt med vår vagn utan problem och vår dotter stortrivs i den. Lättkörd, bra däck, fullt liggläge är smidigt när man åkt en stund och det är dags för en tupplur.

Sen att vagnen är förhållandevis billig är bara positivt, är ett försäljarknep att rekommendera de "dyrare" vagnarna, du såg väl försäljaren i Solsidan..

Tycker du ska passa på och köpa vagnen.

• Bambisen

Ett litet tips gällande Britaax B-smart 3.

2010 årsmodeller finns till utförsäljing på www.babykul.se.

Vet ej dock om de har några kvar. Priset är 3499kr inklusive frakt vilket är riktigt bra för en Britax vagn och den kvalitet som medföljer.

Kan vara värt att kolla upp.

mvh

Nettan

• Jooråsattsäga

Jag har precis beställt en från tyskland (Babyparadise-shop.de) förr ca 200? Jag hoppas att den ska vara bra, har läst så blandat nu! Men det var ett oslagbart pris tycker jag :)

• Pellesvans

Jag bumpar denna tråd då jag blev sugen när jag såg ett bra erbjudande där man fick babyskydd på köpet. Några funderingar: Ska man satsa på 3 eller 4 hjul? Är sugen på 3-hjulingen, tycker den är lite coolare. Men är det till bekostnad på stabilitet? Kan man ha bebisen i babyskydd på vagnen tills den blir tillräckligt stor för att sitta eller behöver man köpa till en liggdel? Någon mer som har något att säga om vagnen i övrigt?

• Jooråsattsäga

Om det spelar dig någon roll vilken storlek det är på hjulen fram, så är 3-hjulingens större. Det var viktigt för mig eftersom jag bor på landet. Om bebisen ska sova eller vara länge i vagnen är det viktigt med en liggdel där den lille kan ligga plant, för ryggens skull. Tycker att det är en fin och prisvärd vagn :)

• snart fem
    Jooråsattsäga skrev 2011-07-03 17:40:56 följande:
    Jag har precis beställt en från tyskland (Babyparadise-shop.de) förr ca 200€ Jag hoppas att den ska vara bra, har läst så blandat nu! Men det var ett oslagbart pris tycker jag :)

Hej!

Funderar på att beställa en Britax B-smart 3 från samma ställe som du. Har du fått den...??

• Friday88

Hej! Jag har en Britax b smart 3 som ska säljas! Den är nästan ny, använd i några månader! Finns att kika på i Tyresö! Hör av er till: bruttan_008@hotmail.com så kan jag berätta mer och skicka bilder till er som vill!

• aga27

Hej
    Jag har bitax smart och den är definitiv bättre än brio plus att det är snyggare med tre hjul. Jag tror att svenskarna fastnar mer för brio för att brio märke är så populär. Jag har provad både britax med tre och fyra hjul och tro eller ej men med tre hjul upplevde jag den mer stabil än med fyra. Sen har jag kört den både i snö, landet, skogen , stan UTAN problem! Tyckte dock synd om dem med fyra hjul och de små framme. Kvalite betalar man för självklart men märke också  Dom är i samma klass samt kvalité fast man betalar för märke inget annat plus att man får lite mer på köpet med britax. KÖP KÖP KÖP !

Svar på tråden Britax B-Smart?