• Lovely Miia

förkyld o konstant huvudvärk sedan en vecka, är de verkligen normalt?

Hej!

Jag är gravid i vecka 30+5 med mitt andra barn

Jag har i en vecka varit dunderförkyld o haft huvudvärk från morgon till kväll..
    Har provat både Alvedon, Panodil, mycket vila, dricka mycket, men inget hjälper..

Jag undrar om detta verkligen är normalt?
    Var i kontakt med förlossningen i fredags o i måndags med dem sa bara jag ska vila mkt och ta smärtstillande

Jag börjar bli ganska trött på att känna mig så här hängig o tung i skallen
    Mina värdnes hos BM har varit bra, var där sist i bltr var 115/70..

VAD ska jag göra?

Julian December 2007 & Bebis April 2011
  • Svar på tråden förkyld o konstant huvudvärk sedan en vecka, är de verkligen normalt?
  • pågränsentillnervsammanbrott

När var du och kollade värdena hos barnmorskan?

Jag hade samma sak när jag var gravid och då berodde huvudvärken på att jag hade för
    högt blodtryck pga havandeskapsförgiftning. Jag blev inlagd 14 dagar innan förlossningen
    för jag fick inte vara uppe och gå. Att du känner dig förkyld kan bero på att slemhinnorna svullnar upp
    av all vätska du har i kroppen. Tycker du ska kontakta BM och göra en ny kontroll, blodtryck och sån´t kan
    svänga fort. Såhär står det på en sida som beskriver havandeskapsförgiftning:

Högt blodtryck och äggvita, protein, i urinen är tydliga tecken på havandeskapsförgiftning.

Andra tecken kan vara svullna händer, fötter och ansikte samt snabb viktökning. De flesta gravida kvinnor känner sig svullna under graviditeten, men om svullnaden blir kraftig och inte minskar över natten bör du kontakta din mödravårdscentral.

Flimmer för ögonen, huvudvärk och smärta i övre delen av buken kan vara tecken på en allvarligare form av havandeskapsförgiftning.

Havandeskapsförgiftning visar sig vanligen under senare hälften av graviditeten. Det är extremt sällsynt före 24 graviditetsveckor och likaså sällsynt när det gått ett par dagar efter förlossningen. Sjukdomen går oftast över inom två veckor efter förlossningen.

Havandeskapsförgiftning utvecklas oftast gradvis under dagar och veckor, men symptomen kan också utvecklas snabbt under loppet av några timmar.

Lycka till!

• crossfit

Jag låg sjuk med influsena (förkylning, hosta, feber och huvudvärk) i över två veckor. Man får ju tyvärr klara sig på alvedon och vila under graviditeten. 
    Det gick över till slut.

Krya på dig! 

• Mamma till 3 M

jag har haft den kända gravid snuvan/täppan i 4 månader.. räknar med att vara täppt tills barnen e ute också för de var ja sist.. huvudvärk finns de gott om också men aldrig hört att de skulle vara nått konstigt med att må så under graviditet!

• Liniz77

Bihålsinflammation jag har det själv efter en dubderflrkylning o ska t doktorn imorg eftersom halva huvudet värker. De kollar det lätt med ultraljud om man har vätska som står. Första gången jag fick det fattade jag inte varför jag hade så ont i huvudet. Typiska symptom är att man får mer ont när man bockar huvudet fram typ tar på sig skorna. Lycka till för det är jäkligt...

Svar på tråden förkyld o konstant huvudvärk sedan en vecka, är de verkligen normalt?