Bästa Film
Diskussionstråd för Bästa film. Omröstning startas senare =)
Diskussionstråd för Bästa film. Omröstning startas senare =)
Hittills har jag sett:
Black Swan
The Kids Are All Right
Toy Story 3
Winter's Bone
6 stycken kvar...
Hur många har ni sett? =)
Har sett Black Swan, Social Network, The Fighter än så länge. Skulle bli förvånad om någon av dom vann bästa film.
Black Swan är bra drama, men den var relativt intetsägande...trodde den skulle vara lite "djupare" om att mamman misshandlade dottern eller liknande. Aronofskys "The wrestler" och "Requiem for a dream" är enligt mig mycket bättre filmer än Black Swan. Men av dom 3 som jag hade sett så var Black Swan den bästa av de tre. Om Aronofsky vinner som bästa regissör så är det definitivt för "fel" film.
Enda jag gillade med The Fighter var Christian Bale. Han gjorde filmen sevärd, trist story i övrigt då den är verklighetsbaserad precis som Social Network o inte är mycket till story tyckte jag.
Golden Globe mm brukar vara en bra pekpinne...och det var "Social Network" som bästa film. Men å andra sidan har Oscargalan blivit eller troligtvis alltid varit politiskt styrt. Listan på skitfilmer som vunnit Oscars är långt längre än de som faktiskt förtjänat ett pris. Man blir förvånad år efter år över filmer dom "missat".
Tycker överlag 2010 har varit ett filmår med rätt dåliga filmer...Ser fram emot slutet av 2011 och framför allt sommaren 2012...då blir man filmnörd igen med The Hobbit, Batman 3, Spiderman reboot, The Avengers och lite fler "nördfilmer" hehe
Ska ge mig på True grit nu...
Nej jag tyckte inte nån av de tio var en superfilm. Inte så att nån var urkass men sååå bra var de inte.
Hm. Lät inte som nån av mina typer av film men de kanske är bra =)