• Anonym

Ser ut som det finns ett rör i halsen..vad kan det vara...OROLIG:.

Min dotter stod och tittade i sin hals med en ficklampa framför spegeln. Sedan sa hon "vad är det här?"

Jag tog ficklampan lyste i halsen på henne och det svartnade för mina ögon för jag tyckte det såg så otäckt ut. Kanske är jag överkänslig för sånt här...men det såg så läskigt ut, som ett rör som stack upp. Svimmade nästan, vågar inte kolla igen. Sitter med gråten i halsen, men visar såklart inget av hur jag känner..

Googlade runt på bilder av svalg osv, men hittade inget liknande. Är superorolig nu. INte kan man väl se matstrupen sådär bara genom att titta i halsen? För det såg verkligen ut som ett rör.

Gud, jag tror verkligen jag svimmar snart.

Hon mår som vanligt och har inte ont eller så, men ändå känns det så läskigt...

Vad kan det vara för rör man ser??
  • Svar på tråden Ser ut som det finns ett rör i halsen..vad kan det vara...OROLIG:.
  • strojes

du kan ju ringa sjukvårdsupplysningen och prata med de lite så kan de säkert lugna dig om det inte är något farligt eller så kan de ge dig råd för vad du ska göra.

Starta din egen medlemsgrupp. www.familjeliv.se/Start/1.1093405
  • Amazina

Hur långt ner kunde hon se? Kan det ha varit epiglottis (struplocket)??? Då måste hon dock ha kollat jäkligt långt ner!!

• Anonym

Jag har googlat på epiglottis och det måste vara det. Men det syns verkligen mycket och sitter högt upp. Räcker med att hon gapar och sträcker ut tungan så sticker det upp. Ser verkligen jätteläskigt ut, tycker jag. Hon mår ju precis som vanligt och verkar inte ha ont av det och hon äter som vanligt. Men för att kunna kunna släppa oron så tänker jag, på måndag, boka en läkartid, så en läkare får kolla på det.

• Anonym (Struplocket)

Man kan se mitt struplock när jag sträcker ut tungan. Tror inte du behöver vara orolig  
    Men det skadar ju inte att låta läkaren ta en titt så ni vet att det inte finns någon grund till oro.

• Sannive

Struplocket :) Det sitter som skydd ovanför stämbanden kan man säga för att göra det enkelt.
    Var glad att hon har det synligt, då blir det lätt för läkare att undersöka henne om hon skulle få problem med rösten i framtiden.. för att se detta på mig måste de gå in med kamera genom min näsa ;) Men känner du dig orolig, prata med en doktor men jag tror nog att de redan hade sagt något om det var onormalt.

• Anonym

Tack så jättemycket för era svar. Känner mig lite lugnare när jag läser dem

• Anonym
    Sannive skrev 2011-02-06 00:31:01 följande:
    Var glad att hon har det synligt, då blir det lätt för läkare att undersöka henne om hon skulle få problem med rösten i framtiden..
    "Se där ja, du föddes med en lucka på magen. Var glad för det för det underlättar om du skulle råka svälja en dvärg i framtiden.."
  • Anonym (29 åring)

Hej! Jag kan utan problem se epiglottis i min hals om jag tittar efter ordentligt. Ingenting konstigt. Så länge hon inte har besvär skulle jag inte bekymra mig.

• Anonym

Hej!

Ville bara berätta att vi var på VC igår och en läkare kollade i min dotters hals. Allt såg fint och normalt ut. Det är epiglottis/struplocket som vi ser. Känns så skönt att det inte var något farligt

Svar på tråden Ser ut som det finns ett rör i halsen..vad kan det vara...OROLIG:.