• SajSajFT

+ Mjuka, Flick- och pojknamn

Det börjar närma sig nu....
    Bebisen kommer strax men vi har inte bestämt ett namn!
    Vi behöver tips på flick- och pojknamn helst inte för långa, Samt lite ovanliga.
    Flicknamn är vi helt borta i men killnamn har vi fått en del förslag hittils.

Hittils är listan;

Pojknamn:
    Milos, Shawn, Love, Elian, Sam, Luca, Shane.

Flicknamn:
    Lava, Tova, Mila

Fyll på!

• Svar på tråden + Mjuka, Flick- och pojknamn
  • SajSajFT
    Kumari skrev 2011-02-04 21:10:43 följande:
    Lana?
    Nja, Tänker på dataspels- party men annars var det fint :D
  • Straawberry

Våra barn har ganska vanliga namn fast fortfarande lika söta

Tobias, Martin, Rasmus, Ludvig, Liam, Emilia, Josefine, Robin och Jesper heter dom.

Något du gillar?
    Annars finns det ju fler förslag:

Samuel, Sebastian, Milton, Max, Elliot, William, Billy, Måns, Melvin, Elias, Joakim.
    Elin, Sanna, Lova, Caroline, Amanda, Sofie, Juni, Isabelle, Leia, Maja, Tanya, Wilma.

• SajSajFT
    Straawberry skrev 2011-02-05 15:59:15 följande:
    Våra barn har ganska vanliga namn fast fortfarande lika söta

Tobias, Martin, Rasmus, Ludvig, Liam, Emilia, Josefine, Robin och Jesper heter dom.

Något du gillar?
    Annars finns det ju fler förslag:

Samuel, Sebastian, Milton, Max, Elliot, William, Billy, Måns, Melvin, Elias, Joakim.
    Elin, Sanna, Lova, Caroline, Amanda, Sofie, Juni, Isabelle, Leia, Maja, Tanya, Wilma.
    Vissa för vanliga, Andra gillar vi inte alls.
    Ingen som var helt perfekt där vi tänkte " YES! Det tar vi! " men vi gillade en hel del. De är fetstilade
  • Alexis mamma
    Elliot låter mjukt tycker jag, men föredrar det på en kille. Caspian, Emanuel, Romeo och Alexis förstås :)
    Men killförslag hade ni ju, här kommer lite tjejförslag:

Melodie, Trixie, Amourine är mina favoriter men om ni vill ha lite kortare varianter så ticker jag om Alice, WilmaNova, Indra,Esther har jag faktiskt börjat tycka rätt bra om, gillade det inte alls förut. Ninni är vansinnigt gulligt oxå tycker jag. Och Nanna.

Äldsta sonen skulle hetat Noomi om han varit en tjej.

Har en bekant vars dotter heter Evolet. Ovanligt men inte kort :) 
    Alexis - 03 Tindra -06 Neo -10
  • SajSajFT

De flesta av förslagen (nästan alla) har varit fina men inte så många vi kan tänka oss på barnet. Hos tjejnamn är de väldigt få vi gillar har inte fastnat för nåt. Så kom med fler förslag

• SajSajFT

~Milåss. Men vi vet att det slaviska namnet Milo? uttalas ungefär Milosch.

• AndreaSvan
    SajSajFT skrev 2011-02-07 17:57:04 följande:
    ~Milåss. Men vi vet att det slaviska namnet Miloš uttalas ungefär Milosch.
    aaaaaaaa jag som blev så glad :) vi försöker hitta bra serbiska namn som även funkar i sverige eftersom min sambo kommer från serbien, men det verkar rätt lönslöst :) gillar han ett namn, gillar jag det inte och tvärtom. Just Milos tycker vi båda om, men jag var skeptisk pga svenskan... och är det än :)
  • AndreaSvan

herregud vad många slarvfel jag gör...
    *uttalar
    *lönlöst

• SajSajFT

Jag tycker ni ska välja det i alla fall folk lär sig helt enkelt. De första gångerna kommer ni nog behöva rätta em men sedan kommer det helt naturligt svenska namn är inte helt felfria heller. I min klass var det en del problem också. Daniel kallades i början daniell (som tjejnamnet Danielle). Paula blev Paulla då hon egentligen uttalade det paola. Carl stavade dom med K. Och Pierre uttalade dom Pi-erre, - Inte pjär. XD

• Joppan

Irmeli är mjukt och fint. Inte så jättevanligt heller.

• Alexis mamma

Ismijana har jag haft en elev som hette, hon kom från kosovo iofs, men jag tycker det är jättevackert. Är svag för namn på I... Har även haft en tjej som hette Nedjarija från serbien, inget av dem är kort men jag tycker namnen är fina och lätta att uttala på svenska. Jag har aldrig hört någtra korta serbiska namn när jag tänker efter... ;)

• Lexis
    AndreaSvan skrev 2011-02-07 19:06:05 följande:
    aaaaaaaa jag som blev så glad :) vi försöker hitta bra serbiska namn som även funkar i sverige eftersom min sambo kommer från serbien, men det verkar rätt lönslöst :) gillar han ett namn, gillar jag det inte och tvärtom. Just Milos tycker vi båda om, men jag var skeptisk pga svenskan... och är det än :)
    Milos, Milan, Emir, Ermin, Aleksandar, Denis, Vladimir, David, Damjan, Danilo mm.
    Säg till om du vill ha fler tips! :)

Kram Lexis
Svar på tråden + Mjuka, Flick- och pojknamn