• makeupgirl

Tre stora äggblåsor av pergo, vad göra?

Var idag hos min gyn på dag 14 för ul efter att ha ätit enkelkur pergo. . Fick veta att jag hade tre äggblåsor som var mellan 17-29mm stora. Hon sa att vi inte fick ha sex för att det skulle bli tre ägglossningar. Nu undrar jag, hur stor chans/risk är det att det blir tre befruktade ägg? Tvillingar har jag inget emot men trillingar verkar lite mycket. Ska jag lyssna på min gyn och inte ha sex på en vecka? Detta känns fel när vi försökt länge. Kan det vara stor chans att lyckas bli gravid med ett barn? Hur stora ärr äggen när de släpper, alltså när kan jag vänta mig ägglossning/ar?

• Svar på tråden Tre stora äggblåsor av pergo, vad göra?
  • mammaNena

tycker absolut att du ska lyssna på din gyn! I vilet fall, hur vida man nu vill ha fler än 1 på en gång, så är ju ändå risken betydligt större!
    Hade själv de tankarna att "tänk om vi nu inte ens får försöka när jag väl har äl" men hellre det än att få tre på en gång, som föds för tidigt, ligga på neo länge osv. osv.

• crossfit

De kanske inte ens överlever en hel graviditet om det blir tre. Stora risker både för barn och mamma, det är ju därför man avråder.

• makeupgirl

Tack för era svar.Ja förnuftet säger att jag ska lyssna på gyn. Man vill ju sitt framtida barn det bästa och den bästa starten i livet. Saken är att vi hade sex igår kväll och då kan det redan vara försent. Spermier överlever väl i fyra dagar! Någon som har en aning om när de kan tänkas släppa? En var så stor som 29mm.

• crossfit

Vet inte när de släpper, men när jag kollade hade jag en på 36mm, så lite större kan de nog bli innan de släpper.

• mammaNena
    makeupgirl skrev 2011-02-04 21:21:55 följande:
    Tack för era svar.Ja förnuftet säger att jag ska lyssna på gyn. Man vill ju sitt framtida barn det bästa och den bästa starten i livet. Saken är att vi hade sex igår kväll och då kan det redan vara försent. Spermier överlever väl i fyra dagar! Någon som har en aning om när de kan tänkas släppa? En var så stor som 29mm.
    den kan släppa när som.
Svar på tråden Tre stora äggblåsor av pergo, vad göra?