• LauraLaurent

Hur ofta putsar ni fönster?

Putsar ni fönsterna nu innan ni hänger upp eventuella adventsstjärnor och sätter upp ljusstakar?
    Jag putsar fönster varje årstid, eller om de är väldigt smutsiga däremellan. Idag ska jag putsa dem och sätta upp stjärna och ljusstake. Jag ser nästan aldrig några grannar putsa fönster, så jag tänker att om de ser mig vara igång nu igen så ska de tänka att jag är värsta städgalningen (vilket jag kanske är?)

• Svar på tråden Hur ofta putsar ni fönster?
  • CosmicCat

Så sällan som möjligt Det brukar bli vår och höst typ november och maj...

• Tulip

Max en gång per år... När mamma är på besök brukar hon beklaga sig över mina fönster och det slutar alltid med att hon putsar dem...

Men jag har en kompis som putsar fönstren varje månad!

• AnnaGBG

Minst en gång i månaden, ibland oftare. Men vi bor mitt i Göteborg och de är lika smutsiga av avgaser och sot dagen efter igen

• Mallin

1-2 ggr om året, brukar bli nu innan jul...och kanske en gång på våren.

• ebben

Jag putsar INTE nu innan julgrejerna ska upp.........
    bara till våren!

• LauraLaurent

Ok, jag ska också tillägga att vi, liksom AnnaGBG bor i stan (malmö) och att de blir extra smutsiga då!

• AlexandraP

Brukar pusta två ggr om år för det mesta. Ska ge er ett tips oxå.

*Ta en dagstidning typ Aftonbladet
    *Riv ut ett uppslag
    *Knöla ihop den
    *Spruta fönsterputs på fönstret
    *Gnugga och torka rent och torrt med tidningspappret
    *Fort och superlätt och jätterent!

• ebben

Haha-kan ju tillägga att vi eldar med ved för varmvatten o värme-o det sotar faktiskt en del.
    Men det struntar jag i,lite skit har ingen dött av........ ..........

• emmizenma

1-2 gånger om året gör vi rent hela fönstret, ut och insida+ i mellan om det är delbara fönster.

Insidan i vardagsrumms fönstret görs varje gång vi städar för där är kattens plats och där blir det jätte smuttsigt.

• AnnaGBG

Jag använder ljummet vatten och diskmedel. Sen torkar jag torrt med "mirakeltrasa". Oxå snabbt och väldigt bra!

Svar på tråden Hur ofta putsar ni fönster?