• Lee78

Känningar eller inte innan det satte igång?

Jag skulle vilja veta hur många som kände typ noll, cero, nada och första värkarna kom sen pang boom eller vattnet gick kom pang boom.

BF imorrn o känner INGET!!!

Kan ha förvärkar vissa kvällar och sen, som idag, inget!!!

Skriv gärna ett inlägg om hur dagarna var innan förlossningen började...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Känningar eller inte innan det satte igång?
  • MattssonE

ibland går inte vattnet av sig självt, utan då får bm trycka hål så att det går (:

• Lee78
    MattssonE skrev 2011-02-04 21:28:56 följande:
    ibland går inte vattnet av sig självt, utan då får bm trycka hål så att det går (:
    Jo jag vet....men frågan var just hur det kändes dagarna innan vattnet gick eller värkarna satte igång...o då menar jag ju ej igångsatta förlossningar - för en sån har jag själv vart med om ;)
  • MattssonE
    Lee78 skrev 2011-02-04 21:31:01 följande:
    Jo jag vet....men frågan var just hur det kändes dagarna innan vattnet gick eller värkarna satte igång...o då menar jag ju ej igångsatta förlossningar - för en sån har jag själv vart med om ;)
    jag kan nog inte heller svara, blev också igångsatt.. men utifrån vad jag läst i liknande trådar så är det väldigt olika, vissa känner ju sammandragningar och vattnet går och allt, fast de kanske inte föder förrän två veckor efter. medan vissa kvinnor kan vara helt "normala" dagen innan och dagen efter ligger de i förlossningssängen hehe.
  • elinorlilja

Jag kände inget alls dagarna innan!. Vanliga sammandragningar hade jag vilket jag haft under hela graviditeten så det var inget konstigt. Sedan bröt jag ihop eftersom jag var i vecka 41+3 , anledningen var helt enkelt eftersom jag inte fått någon bebis och det kändes helt enkelt inte som att hon någonsin skulle komma ut. Efter mitt gråtanfall sa det splasch och vattnet gick (det var nästan så att bebisen hörde att jag var ledsen). Jag fick en tid dagen efter för kontroll om inte värkarna satte igång samma natt. När vi väl kom in för kontroll dagen efter satte det igång med värkar, på förlossningen! så vi åkte aldrig hem igen. Hon föddes alltså dagen efter att vattnet gått i vecka 41+3 eller BF+11 så jag kände som sagt inget alls!

• Thez

Jag kände absolut ingenting innan mina satte igång. 1:an o 2:an började bara svaga värkar som blev mer o mer redan samma dag. 3.an kände jag av lite molande i ryggen när jag skulle sova, men somnade gott och vaknade 3 timmar senare av en konstig "propp" i underlivet o steg upp då gick vattnet och starka värkar ca 20 min senare.

Mina barn betyder ALLT........
  • ElizaDay

Jag hade ganska mycket värkar 3 dagar innan min förlossning, trodde det var på g så jag gick upp och packade och allt, men sen hände ingenting. Detta var på lördagsnatten, på måndag var jag hos bm och blev inlagd på förlossningen för havandeskapsförgiftning. Då var jag öppen 2 cm. Igångsättning skulle ske dagen efter, så jag fick ligga kvar. På natten vaknar jag av att jag känner mig lite orolig, det knäpper till och sen kommer vattnet! Fick ordentliga värkar ca 2 timmar senare och vid 18 på kvällen var han ute!

• Maj80

Utgår från att det är ditt första barn?

Första barnet: Hade lite sammandragningar från vecka 25 men inget alls över det ovanliga. Bf+2 kl 23 ställde jag mig upp från soffan och POFF gick vattnet. Hade inte känt något alls innan! In till förlossningen. Hemma 01 pga för svaga värkar. Tillbaka på förlossningen 02.30 pga hemska värkar hemma. 03.15 föddes han:)

Andra barnet: regelbundna sammandragningar lite då och då från vecka 35 (trodde hela tiden att det var på gång). BF+3 vaknade med speciell känsla och sammandragningar (ej onda). 15.07 kom första värken. 16.00 beslöt vi oss för att åka mot förlossningen. Skrevs in på förlossningen 16.30, 16.32 gick vattnet och 16.33 föddes han:)

BF+3 med båda. Kan tillägga att första barnet inte ens var fixerad när vi kom till förlossningen första gången. Andra barnet var fixerat kring vecka 35. Detta påverkade dock ej. Jag gick dock o hoppades på att det skulle komma sätta igång före bf men icke. Lycka till!

• Li79

Vattnet gick med båda barnen utan några känningar innan. Efter några timmar kom även värkarna o sen väntade förlossning :)

• Lee78

Nej inte mitt första barn. Med mitt första gick vattnet o sen ingenting så det blev igångsättning 2 dgr senare.

• April barn

Hade inte direkt några känningar innan, vaknade tidigt den 7e december av förvärkar (vilket jag inte kännt av nått innan så jag visste det var på g då) Sen föddes han nästan precis när det blev 8e december på natten. Så jag hade inga som hellst känningar det bara drog igång i v.40+2 :)

• Heléne85

Med min son började jag känna som mensvärk och gasig i magen kl.03.55 ,trodde först att jag bara behövde gå på toaletten men när jag satt där och det inte hände något så började jag tänka om det kanske va bebis och kollade på klockan varje gång jag fick "ont" och det var 5 minuter emellan. Ringde då till förlossningen och pratade med dom,duschade,käkade alvedon och åkte sen in kl. 8,30 ,sen gick det med en väldans fart och lillkillen är född 13,55.

Så nu väntar jag med spänning hur det ska sätta igång denna gång,har bf 24 feb.

Svar på tråden Känningar eller inte innan det satte igång?