Vad gör ni på fredagsmyset?
Verkar som att alla familjer fredagsmyser. Vad gör ni med era småttingar? Är det se på film och käka chips som gäller? Kom med lite tips till en som aldrig fredagsmyst.
Verkar som att alla familjer fredagsmyser. Vad gör ni med era småttingar? Är det se på film och käka chips som gäller? Kom med lite tips till en som aldrig fredagsmyst.
Beror på när man är hemma från jobb, skola och förskola.
Men oftast kommer vi hem, leker, badar, lagar mat, käkar ev. i tv-rummet och kanske blir det lite popcorn. Barnen får vara uppe hur länge de vill, vilket resulterar i att de vill gå och lägga sig 20.00 =)
Vi har inte heller fått till det där med fredagsmys...
Saker jag hört andra göra:
*släcka alla lampor och ha tända ljus
*tacos, sedan åka och bada
*spela spel hela familjen tillsammans
*laga middag tillsammans
*se på melodifestivalen / let´s dance. Alla i familjen turas om att välja vad man ska mumsa på under tiden, samt handla hem sakerna till det och fixa i ordning...
*alla ligger i föräldrarnas säng och tittar på film tills de somnar där
2 barn, 15 månader och 3 år..
Äter god middag,massa tända ljus och nystädat, barnen badar, den store får 5 bitar lösgodis, han och en vuxen sätter sig i kollar på en barnfilm, han valt. Den andre vuxne badar med lillebror. Alla myser i soffan/golvet, ser på film och leker lite. Pausar filmen ca 18:30, då ska båda på med pyjamas osv, sen går de o lägger sig till 19. Gör om samma procedur på lördagen, och ser klart resten av filmen..
Men visst längtar till barnen fixar att vara vakna till 19:30-20, äta lite chips osv.. Men med morgonpigga barn så är det bara att gilla läget..
Men annars är juh beroende på barnens ålder, ett sällskaps spel jättemysigt att spela..
Men vad gör man om man inte fredagsmyser? Undrar en som alltid fredagsmyst =)
dottern brukar få välja middag och så äter vi glass till efterätt
De brukar få bestämma middag eller så går vi ut och äter alt hämtar hem. Ibland har vi familje-afterwork på restaurang med flera familjer. Det älskar barnen!
Idag önskade sonen västerbottensostpaj
Sedan brukar de få varsin sån där liten påse chips och så hyr vi film.
Och då får de självklart vara uppe lite längre än vanligt.
Våra barn är 3 och 5 år.
Jag har alltid undrat vart det där uttrycket kommer ifrån? Hur har det blivit en "standard" i en barnfamilj? För oss är det som vilken vardag som helst. Vi har lördagsmys..eller vi köper godis till kvällen om nu det kan kallas för mys...
Jag brukar fråga barnen vad dom önskar till kvällsmat och vad dom vill dricka.
Vi har precis börjat med fredagsmys. Då får sonen popcorn och titta på valfri film i sängen, hittills har det blivit samma film varje gång, "Trolltyg i Tomteskogen" ., den är lagom lång också (47 min.)